نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 مرداد 1399 - 23:28

نوای جنوب:نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا است دولت در زمینه فروش نفت کاری انجام دهد اقدام قطعی کند؛ چراکه در حال حاضر ما افرادی داریم که نفت را خریداری می‌کنند خب به صورت قطعی و نقدی به آنان فروخته شود.





 

نوای جنوب:مجلس با نوع فروش نفت در بورس مخالف است/ طرح‌هایی تصویب نکنیم که برای مردم و نظام مشکل ایجاد کند/ از راهکارهای قانونی استفاده خواهیم کرد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا است دولت در زمینه فروش نفت کاری انجام دهد اقدام قطعی کند؛ چراکه در حال حاضر ما افرادی داریم که نفت را خریداری می‌کنند خب به صورت قطعی و نقدی به آنان فروخته شود.

موسی احمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فروش سلفی نفت که چندی است مطرح شده و گفته می‌شود به زودی در بورس اجرایی خواهد شد، گفت: در رابطه با بحث سَلف نفت اتفاقاتی که در معاملات رخ می‌دهد از ۳ حالت خارج نیست، یا معاملات به صورت نقدی است پول می‌دهند نفت خریداری می‌کنند، یا به صورت نسیه است و اول نفت را می‌دهند بعد پولش را می‌گیرند و یا امروز پول نقد می‌گیرند تا یک الی ۲ سال دیگر نفت بدهند که در امر حقوقی به آن سَلف می‌گویند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: اما چیزی که امروز مطرح است و امروز در جامعه التهاب ایجاد کرده این نیست که فرضاً دولت آن چیزی که در قانون بودجه سال ۹۹ آمده است اوراق می‌دهد و قضیه را قطعی حل می‌کند بلکه نگاه بر این است ۲۰۰ میلیون بشکه در سال به صورت سلفی به فروش برسد.

وی ادامه داد: یعنی در حال حاضر پول نقد را از مردم در بورس می‌گیرند برای دولت تعهد ایجاد می‌کنند، آن وقت یک سال و یا دو سال دیگر نفت در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده ردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود نقدینگی برای این دولت باشد منتها تعهد و ضمانتش برای دولت آینده باشد که مشکلات و تبعاتی برایش ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که دوستانی در مجلس هستند که با این نوع اقدام مخالف هستند گفت: اگر بنا است دولت در این زمینه کاری انجام دهد، اقدام قطعی کند، چراکه در حال حاضر ما افرادی داریم که نفت را خریداری می‌کنند خب به صورت قطعی و نقدی به آنان فروخته شود.

احمدی با اشاره به موادی که در قانون به عنولن حقوق برای فروش سَلف نفت آمده است، گفت: قانون حقوقی یک جا آورده است به صورت قطعی معاملات صورت می‌گیرد و در پایانش آورده است از ۶ ماه تا ۲ سال به خریدار اختیار می‌دهد که نفتش را بگیرد که این مشکلات زیادی دارد و ما به عنوان مخالف در این بحث ورود پیدا کردیم و در کمیسیون هم این امر را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان این‌که تصمیم‌گیری درخصوص فروش نفت به صورت سَلف در جلسه سران مطرح شده است، گفت: این جریان را در سران سه قوه مطرح کردند، خب ما یک نگاه قانون بودجه‌ای در اینجا داریم و اگر با توجه به همین نظر کارشناسی که بودجه سال ۹۹ هم با همان دیده شده است پیش بروین، چه ضرورتی دارد سران سه قوه بیایند و تصمیم بگیرند، اگر دیده نشده است به عنوان امر مهم و تاثیرگذار در جریان اقتصادی کشور است ما ساز و کار آئین نامه‌ای داریم .

نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: در آئین‌نامه آمده است کمیسیون تخصصی، کمیسیون مشترک و کیسمیون ویژه ذیل جریان کمیسیون ویژه باید برای رسیدگی به مسائل مهم و تاثیرگذار نظام که این هم یکی از آن موارد است بیایند و قضیه را رسیدگی کنند که مشکلاتی برای مردم و دولت آینده ایجاد نکند بنابراین ما از راهکار قانونی استفاده خواهیم کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شیخ موسی احمدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار