نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 فروردين 1399 - 14:40

نوای جنوب:بازار تجاری گناوه یکی از مهمترین بازارهای جنوب کشور محسوب می‌شود که در پی شیوع ویروس کرونا، به منظور حفظ سلامت هموطنان و همشهریان به صورت خودجوش از سوی بازاریان و کسبه تعطیل شده است.

نوای جنوب:، بازار تجاری گناوه یکی از مهمترین بازارهای جنوب کشور محسوب می‌شود که در پی شیوع ویروس کرونا، به منظور حفظ سلامت هموطنان و همشهریان به صورت خودجوش از سوی بازاریان و کسبه تعطیل شده است.

در مرحله اول این تعطیلی روز چهارشنبه هفتم اسفند به مدت پنج روز مغازه‌ها تعطیل شد و این تعطیلی دوباره تا ۱۸ اسفند ماه جاری تمدید شد اما این روند همچنان تداوم یافته و این بازار تجاری تعطیل خواهد ماند.

اقدام قابل تحسین بازاریان و مغازه داران در تعطیلی بازار تجاری گناوه به گفته مردم و مسئولان نقش مهمی در جلوگیری از حضور مسافران و گردشگران و پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس در این شهرستان و دیگر شهرهای استان داشته است.

تعطیلی بازار تا ۳۰ فروردین ادامه دارد

سیدفخرالدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه اتاق اصناف گناوه، بازار تجاری و بازار قدیم بندر گناوه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال جاری همچنان تعطیل است.

رئیس اتاق اصناف گناوه افزود: فقط صنوف زیر طبق دستورالعمل ابلاغی از امروز (۲۳ فروردین) به شرطی که کد سلامت را از درگاه وزارت بهداشت دریافت کنند، مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اصناف مجاز به فعالیت بیان کرد: رستوران‌ها به صورت پیشخوان بدون میز و صندلی و بدون ورود افراد به داخل، خدمات ارائه دهند و غذا باید آماده در ظروف تحویل مشتری بدونِ هرگونه تجمع و منو غذا فقط مرغ، جوجه و یک نمونه خورشت به صورت اجباری با رعایت کامل نکات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش باشد.

وی گفت: قنادی‌ها به صورت پیشخوان درب ورودی مغازه و در جعبه‌های آماده شده، تحویل مشتری داده و هیچ مشتری حق ورود به مغازه‌ها را ندارد.

حسینی ادامه داد: نمایشگاه اتومبیل و یدکی فروشی‌ها و تعمیرگاه‌های موتور و خودرو و بقیه خدمات خودرویی و بنگاه املاک، بدون حق هیچ گونه تجمعی خدمات ارائه می‌دهند و چنانچه تجمع مشاهده شد، واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

وی افزود: مصالح ساختمانی، کافی‌نت‌ها و نوشت‌افزارها به صورت پیشخوان، میز درب ورود و با رعایت کامل موارد بهداشتی خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف گناوه بیان کرد: موبایل فروشی‌ها، آرایشگاه زنانه و مردانه، فست فود، کبابی، فلافل فروشی، باشگاه‌های بدن سازی، سالن‌های ورزشی، گیم‌نت‌ها و هر گونه بازی کامپیوتری، سفره‌خانه‌ها، کافی شاپ‌ها، کافه تریا بستنی، قهوه‌خانه‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، آموزشگاه رانندگی همگی تعطیل می‌باشند.

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم و بازاریان گفت: در صورت هر گونه تخطی و سرپیچی از این مصوبه تا تاریخ ۳۰ فروردین، مغازه پلمپ و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

صنوف از سامانه وزارت بهداشت کد رهگیری دریافت کنند

محمد باز یاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از متصدیان صنوفی که قصد بازگشایی صنف خود را دارند در خواست می‌شود نکات و الزامات بهداشتی را حتماً رعایت کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه افزود: متصدیان صنوفی که قصد فعالیت دارند حتماً در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

وی یادآور شد: اسپری ضدعفونی دست جهت استفاده مشتریان باید در ورودی فروشگاه‌ها موجود باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: متصدیان، فروشندگان و پیک فروشگاه‌ها حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

باز یاری بیان کرد: جهت جلوگیری از تجمع، ارائه خدمات باید به صورت پیشخوان بسته انجام گیرد و برای مثال با یک میز کار، ورودی مسدود شود و همانجا سفارشات دریافت و تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد فروشگاه‌ها به سمت فروش تلفنی، اینترنتی و مجازی بروند و سفارشات با پیک به دست مشتری برسانند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا گناوه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار