نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1398 - 17:57

نوای جنوب:طی روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و ارزانی بلیت هواپیماها شد، موضوعی که برخی از افراد معتقدند باعث تشویق مردم به سفر می‌شود.

نوای جنوب:پس از شیوع کرونا و درخواست از مردم برای خودداری از سفر، پرواز‌ها نیز مانند سفر‌های زمینی کاهش یافت.این کاهش سفر را در لغو پرواز‌ها یا کاهش ازدحام مسافران در فرودگاه به خوبی می‌توان دید.برخی کارشناسان شناور بودن هزینه بلیت را دلیلی می‌دانند برای اینکه اگر پروازی مسافر نداشت یا تعداد پروازها کم شد، هزینه بلیت کاهش یابد.از سوی دیگر برخی معتقدند ارزانی بلیت مردم را به سفر تشویق می‌کند؛ آن هم در روزهایی که همه تاکیدها بر این است مردم در خانه بمانند.

ماجرای ارزان شدن بلیت برخی پروازها/ کاهش ۳۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه بوشهر

در روز‌های گذشته بلیت پرواز بوشهر-مشهد از حدود ۷۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار تومان رسید و حتی برای روز‌های آینده نیز قیمت بلیت در همین حدود است.

شرکت‌های هواپیمایی با ارزانی بلیت، سفر را تشویق نکنند

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این باره واکنش نشان داد و گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با وجود تاکیدها، باهدف جذب مشتری بلیت پرواز مشهد – بوشهر را ارزان کرد و ۱۲۰ مسافر را از مشهد به بوشهر انتقال داد.

ماجرای ارزان شدن بلیت برخی پروازها/ کاهش ۳۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه بوشهر

کشمیری افزود: شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط حساس که بر مسافرت نکردن تأکید می‌شوند، با ارزان کردن بلیت مردم را به سفر ترغیب نکنند. اجازه دهید استانی که توانسته خود را تاکنون جمع و جور کند، این حالت را حفظ کند.

او خطاب به مردم نیز گفت: هر کسی که به استان‌های آلوده سفر کند، زمانی که بازگردد با هزینه شخصی خود باید ۱۴ روز پیش ما قرنطینه باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های بوشهر: سفر فقط در موارد ضروری

کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر نیز از مردم خواست تا ناچار نشدند  چه سفر هوایی  و چه ریلی و زمینی انجام ندهند.

منشادی در همین حال با اشاره به کاهش پرواز‌های مشهد-بوشهر از سه پرواز به دو پرواز در هفته، به مردم اطمینان داد که سلامتی همه مسافران ورودی و خروجی بررسی می‌شود و اجازه پرواز یا ورود مسافری که مشکوک باشد داده نمی‌شود.

او تاکیدکرد: فرد مشکوک بلافاصله به مراکز درمانی منتقل می‌شود.

کاهش سفرهای هوایی و مسافران پروازها

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در حالی از کاهش پرواز‌ها می‌گوید که معتقد است با توجه به شرایط کنونی و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بهتر است مردم فقط و فقط در صورت ضرورت سفر کنند.

کمال دهقان منشادی افزود: از اول اسفند که بحث بیماری کرونا در کشور مطرح شد تا کنون میزان پرواز‌های فرودگاه بوشهر ۳۰ درصد کم شده و علاوه بر این تعداد مسافران هر پرواز هم به شدت کاهش یافته است.

ماجرای ارزان شدن بلیت برخی پروازها/ کاهش ۳۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه بوشهر

او ادامه داد: تعداد مسافران برخی پرواز‌ها به کمتر از نصف رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر تاکید کرد: مردم تنها در صورت اجبار سفر کنند و کسی به عنوان بدرقه کننده یا استقبال کننده همراه مسافر نباشد.

بررسی سلامتی همه مسافران ورودی و خروجی

دهقان منشادی افزود: سلامتی تمام مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه بوشهر بررسی می‌شود و اگر مسافر خروجی باشد، از پروازش جلوگیری می‌شود و اگر ورودی باشد به مراکز درمانی فرستاده می‌شود.

اوادامه داد: بعد از هر پرواز سالن فرودگاه ضدعفونی می‌شود و باز برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا همه کارکنانی که با مسافر سروکار دارند، تجهیزات حفاظتی دارند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر عنوان کرد: شرکت هواپیمایی کشوری دستور عملی برای همه فعالان حمل و نقل هوایی صادر کرده و همه از جمله فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی موظفند این دستور‌ها را اجرا کنند.

دهقان منشادی افزود: شرکت‌های هواپیمایی اگر متوجه مورد مشکوکی شوند، بلافاصله هواپیما را ضدعفونی می‌کنند. همچنین تجهیزات زمینی ضدعفونی می‌شود.

او گفت: همچنین شرکت‌ها موظفند که در صورت انصراف مسافر از سفر یا جلوگیری از پرواز مسافری که مشکوک به بیماری است، هزینه بلیت را به او بازگردانند.

مسافر کرونایی نداشته‌ایم

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه  اگر مسافری مشکوک تشخیص داده شد، تجهیزات او ضدعفونی می‌شود، گفت: تا کنون مسافری که آزمایش ابتلای او به کرونا مثبت باشد در بوشهر نداشته‌ایم.

همان طور که مسئولان بهداشتی بار‌ها تذکر داده‌اند، ماندن در خانه بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.پس برای حفظ سلامتی خودمان ودیگران در خانه بمانیم و با سفر‌های غیرضروری جان خودمان و دیگران را به خطر نیندازیم.

جبران زمان از دست رفته برای سفر آسان است اما آنچه که شاید هیچ گاه ممکن نباشد آسیبی است که با کارهای نادرست، به سلامتی خودمان و دیگران وارد می‌کنیم.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار