نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 09:05

نوای جنوب:بعد از ماه‌ها رفت و آمد، شهرداری در امورات سرویس بهداشتی ماند، پای کرونا به عمارت امیریه باز شد، شمشیری مردم را به انسانیت و مهربانی دعوت کرد.

نوای جنوب: اعضای شورای شهر بوشهر: قرنطینه بوشهر منطقی نیست، شدنی هم نیست

  یکی از مسائل پیچیده این روزهای شهرداری بوشهر، نگهداری و تجهیز سرویس های بهداشتی سطح شهر است. کاری که بنطر می‌رسد دشواری زیادی نداشته باشد، شهرداری برای رفع این مشکل مناقصاتی برگزار کرده، اما در حال حاضر هیچ پیمانکاری حاضر نیست این کار را بر عهده بگیرد.

 این موضوع در جلسه امروز شورا مطرح شد و ندا عبدالله زاده در اعتراض به لایحه جدید شهرداری نسبت به معرفی پیمانکار جدید برای نگهداری از سرویس های بهداشتی،  اظهار داشت: پیمانکار ظاهرا عوض شده اما در واقع همان پیمانکار سال گذشته است که عملکرد آن مورد رضایت مردم نبوده است. شورا به این دلیل قبلا با حضور این پیمانکار موافقت نکرده بود.

ویروس کرونا سوژه این روزهای کشور و بخصوص استان بوشهر، در صحن شورای شهر بی‌نصیب نبود. طاهره شمشمیری منشی شورای شهر بوشهر نسبت به حواشی خاص پیش آمده واکنش نشان داد و گفت: خوشبختانه بوشهر در وضعیت سفید قرار دارد اما این تضمینی وجود ندارد که پایدار باشد. دغدغه ها و پیام‌های متعدد از افراد مختلف، با اعضای شورای شهر مطرح می‌شود اما مجموعه شهرداری و شورای شهر اختیارات خاص خود را دارند.

وی با اشاره به مطالبه قرنطینه در فضای مجازی بیان داشت: شهرداری با هر خودچادری برخورد می‌کند اما عده‌ای می‌گویند مسافرها به بوشهر نیایند. خواهش می‌کنم مردم این استدلال را از بنده بپذیرند. تصور کنید کل ایران آب و هوای خوبی دارد و بوشهر در درجه دمای 60 درجه قرار دارد، آیا درست است که بقیه ما را به استانشان راه ندهند؟

شمشیری ادامه داد: ما انسانیم و نمی‌توانیم هموطنان دیگر را راه ندهیم ولی می‌توانیم در ورودی‌ها تست‌هایی انجام گیرد تا مشکلی بوجود نیاید. همه  ما باید در این روزها برای هم دعا کنیم و از خدا آرامش و سلامتی بخواهیم.

کیوان هاشم زاده در تایید صحبت‌های شمشیری قرنطینه بوشهر را امر غیرمنطقی خواند و گفت:  باید تشکر ویژه‌ای از کادر درمان کشور شود، همچنین از مردمی که بهداشت را رعایت می‌کنند که بهترین راهکار هم برای مقابله با این ویروس مراقبت‌های بهداشتی است. اما برای استانی مثل ما که تعداد زیادی خروجی و ورودی دارد و صنایع عظیم انرژی در آن فعالیت می‌کند قرنطینه شدنی نیست، این مساله اقتصاد کشور از هم می‌پاشد.

در ابتدای جلسه بودجه سال 99 سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر بررسی و تصویب شد. همچنین لایحه‌ی تمدید تاریخ جایزه خوش حسابی با قید دو فوریت در صحن علنی شورا تصویب شد. بر اساس این لایحه با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ساعات کار اداری جایزه خوش‌حسابی تا پایان اردیبهشت‌ماه سال۹۹  تمدید شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار