نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 دي 1398 - 12:20

نوای جنوب:مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: انجام فعالیت‌های تخصصی پوست در سالن‌های زیبایی ممنوع بوده و شهروندان نباید سلامت خود را به دست افراد غیرمتخصص بسپارند.

نوای جنوب:

زیبایی پوست  مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: انجام فعالیت‌های تخصصی پوست در سالن‌های زیبایی ممنوع بوده و شهروندان نباید سلامت خود را به دست افراد غیرمتخصص بسپارند. 

  مهندس میمنت توبه‌خاک در جمع کارشناسان بهداشت محیط شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان های گناوه و دیلم عنوان کرد: فعالیت‌های غیرمجاز مانند مزوتراپی، میکرو نیدلینگ، پیرسینگ، سولاریوم، کریوکسی تراپی با تزریق گاز دی‌اکسید کربن در سالن‌های زیبایی ممنوع است.

وی از دیگر اقدامات ممنوعه در سالن‌های زیبایی را شامل بوتاکس، تزریق ژل و فیلر، پلک سر، حلزون درمانی، هایفوتراپی، جوان‌سازی با نخ، کرایو، میکرودرم، کوتریزاسیون پوست و فیش اسپا دانسته و گفت: این اقدامات در سالن‌های زیبایی ممنوع بوده و کارشناسان بهداشت محیط ملزم به اعمال قانون و پلمپ این مراکز غیرمجاز هستند. 

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: چنانچه این‌گونه فعالیت‌ها توسط پزشک متخصص یا دوره‌دیده انجام نگیرد می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به پوست رسانده و موجب آسیب رساندن به برخی عصب‌های انسان شود. 

توبه‌خاک با اشاره به علل و عوارضی که این‌گونه فعالیت‌های غیرمجاز در سیستم بدن افراد ایجاد می‌کند، افزود: انجام فعالیت‌های مربوط به پوست در سالن‌های زیبایی به دست افراد غیرمتخصص منجر به انتقال برخی بیماری‌های واگیر به سایر مشتریان می‌شود. 

وی تصریح کرد: سالن‌های زیبایی مجاز به انجام فعالیت‌هایی نظیر آب‌رسانی به پوست، هیدرودرمی، درما اف (اتوی صورت)، مانیکور و پدیکور، کاشت ناخن، میکروپیگمنتیشن، لیف و لیمنت ابرو، اپیلاسیون و میکروبیلدینگ به‌صورت محدود هستند.

این کارشناس بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط در صورت مشاهده هرگونه دستگاه تخصصی مربوط به فعالیت‌های زیبایی پوست که منحصراً باید توسط پزشک انجام شود در سالن‌های زیبایی ملزم به جمع‌آوری آن هستند. 

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده این موارد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته تا در اسرع وقت توسط بازرسان بهداشت محیط رسیدگی شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سالن زیبایی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار