نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 آذر 1398 - 14:42

نوای جنوب:مرحله نخست بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم در هیات های اجرایی طی این هفته خاتمه می یابد

نوای جنوب:مرحله نخست بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم در هیات های اجرایی طی این هفته خاتمه می یابد و به افراد ابلاغ می شود. قرار است هیات اجرایی براساس استعلام از دستگاههای 4 گانه (نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و وزارت اطلاعات) درباره داوطلبان اعلام نظر کنند. مرحله بعد نیز دفتر استانی شورای نگهبان جداگانه به بررسی صلاحیت ها می پردازد. چند سالی است شورای نگهبان تحقیقات محلی درباره داوطلبان را هم چاشنی بررسی صلاحیت ها می کند، موضوعی که از نظر برخی کارشناسان با اشکالاتی مواجه است.

  • پویش های انتخاباتی، در حال افزایش در استان است. گویا راه‌اندازی این پویش‌ها نوعی رقابت و یارگیری انتخاباتی است. گفتنی است برخی از این پویش‌ها بر تخریب رقیب، استوار است.
  • تلاش داوطلبان برای قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی آغاز شده‌ است. در این بین اصولگرایان این دوره را برای پیروزی خود و ارائه لیست مناسب تر از اصلاح طلبان می دانند. کاهش هزینه‌ها و بالا‌رفتن احتمال رأی‌آوری از مزایای قرار گرفتن داوطلبان در لیست انتخاباتی است.
  • دست آخر اینکه احتمال دارد رای گیری الکترونیکی در 5 شهر استان برای انتخابات 2 اسفند اجرایی شود. گویا شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم، خورموج و اهرم شامل این طرح خواهند شد. در این راستا وزارت کشور در حال مذاکره با شورای نگهبان برای گرفتن مجوز استقرار صندوق الکترونیکی در این دوره انتخابات است و قرار است حوزه های تک نماینده که زیرساخت های مناسب تری دارند، در اولویت باشند. از مزایای صندوق الکترونیکی، اعلام سریع نتایج و حذف اختلافات آماری نسبت به شمارش سنتی آراء است.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
انتخابات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار