نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 فروردين 1402 - 10:00

نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: سرانه مصرف آب در برخی از روستاهای استان بوشهر به یک هزار لیتر افزایش یافته است که این وضعیت زنگ خطری برای تامین آب شرب پایدار استان است.





نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: سرانه مصرف آب در برخی از روستاهای استان بوشهر به یک هزار لیتر افزایش یافته است که این وضعیت زنگ خطری برای تامین آب شرب پایدار استان است.

وی بیان کرد: متاسفانه در برخی از روستاها و شهرها آب شرب در بخش های کشاورزی و فضای سبز مصرف می شود که چنین رویکردی تامین آب شرب پایدار را با چالش جدی مواجه می کند.
عالی ادامه داد: رعایت الگوی مصرف آب شرب موضوع اجتناب ناپذیر است که هم استانی های عزیز باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند چرا که برای تامین آب شرب استان هزینه ها واعتبارات گزافی صورت گرفته ومی گیرد.
وی اضافه کرد: با هدف رعایت الگوی مصرف برنامه های ویژه ای برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در چارچوب سرانه های مصوب وزارت نیرو مورد توجه شرکت آبفا استان بوشهر برای سال جاری قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: کاهش هدر رفت آب و کنترل آب بدون درآمد از دیگر اولویت های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای سال جاری است که در این راستا اقدام های متعددی از جمله بهینه سازی، بهبود مدیریت توزیع آب و رسیدگی سریع به اتفاقات و حوادث پیرامون شبکه آب، کنترل مصارف غیرمجاز و برخورد با انشعاب های غیرمجاز مورد توجه جدی قرار دارد.
وی اظهار کرد: از ابتدای استقرار دولت مردمی و با احداث و بهره برداری از آب شیرین کن های متعدد در استان بوشهر ظرفیت تامین آب استان بوشهر به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.
عالی یادآور شد: بتازگی نیز با بهره برداری از ۲ سایت آب شیرین کن در دشتستان و بوشهر ظرفیت تامین آب شهرستان های شمالی استان شامل بوشهر، دشتستان، گناوه و دیلم به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: با وجود افزایش ظرفیت تامین آب استان بوشهر به دلیل افزایش مصارف در برخی مناطق همچنان استان بوشهر نیاز مبرم به رعایت الگوی مصرف آب وجود دارد.
عالی اظهار کرد: راه اندازی و افتتاح آب شیرین کن های جدید بدلیل محدودیتهای فنی انتقال آب ، تاثیری بر تامین آب شهرستان های جنوبی این استان نداشته است لذا در همین راستا از سال گذشته احداث آب شیرین کن در این مناطق در اولویت های راهبردی شرکت آبفا استان بوشهر قرار گرفته است.
وی گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن های اخند، دیر، عسلویه آغاز شد و همچنین احداث آب شیرین کن در بنک و توسعه ظرفیت آب شیرین کن کنگان در برنامه های شرکت آبفا استان بوشهر برای سال جاری قرار گرفته است.
عالی یادآور شد: بزودی نیز با وارد مدار شدن آب شیرین کن سیراف، شهرستان جم و بخشی از شهرستان کنگان از آب تولیدی این آب شیرین کن بهره مند می شوند.
وی عنوان کرد: در استان بوشهر و بویژه شهرستان های جنوبی رعایت مصرف بهینه آب درخواست اصلی شرکت آبفا از هم استانی ها است.
عالی تصریح کرد: تعدد انشعابات غیر مجاز و مصارف غیرمجاز در استان و بویژه بعضی از شهرستان های جنوبی منجر شده تا ۲۰ درصد آب شرب استان از این طریق به هدر رود که با این وضعیت می طلبد هم استانی ها عزیز به کنترل مصارف اهتمام ورزند و شرکت آبفا نیز در این راستا جمع آوری وبرخورد با انشعابات ومصارف غیر مجاز را در در دستور کار جدی خود قرار داده است.  



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار