نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 اسفند 1400 - 16:49
در جلسه ستاد تسهیلات سفر

نوای جنوب:مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های استان باید آماده پذیرای مسافران نوروزی باشند و ضرورت دارد نسبت به معرفی ظرفیت‌ها به مسافران و گردشگران اقدام شود.





نوای جنوب:مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های استان باید آماده پذیرای مسافران نوروزی باشند و ضرورت دارد نسبت به معرفی ظرفیت‌ها به مسافران و گردشگران اقدام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، هوشنگ رستم‌پور شهیدی  با بیان اینکه استان بوشهر همواره یکی از قطب‌های گردشگری كشور  بوده اظهار داشت: این استان هر سال در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از مسافران است و آن‌ها اوقات خوشی را در این استان سپری می‌کنند با توجه به شرایط ویروس کرونا و انجام واکسیناسیون عمومی، احتمال می‌رود امسال نسبت به دو سال گذشته تعداد بیشتری مسافر داشته باشیم.

وی بیان کرد: همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز جشن بهار طبیعت؛ فرصتی است که مدیریت شهری با بهره گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه ارتقاء و تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی را فراهم آورد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت زیباسازی و آماده سازی شهرها و میزبانی هرچه بهتر انجام شده و امیدواریم نوروزی زیبا و به یاد ماندنی داشته باشیم.

رستم‌پور اضافه کرد:  رویکرد مدیریت ارشد استان به حوزه گردشگری و سفر به عنوان یکی از ارکان توسعه استان در گام نخست متوجه مدیریت شهری و شهرداری ها است بنابر این در ایام نوروز ۱۴۰۱ شهرداری‌های استان آمادگی کامل را از طریق فضاسازی و زیباسازی شهری و ارائه خدمات مطلوب برای پذیرایی از مسافران داشته باشند.

وی ادامه داد: از این رو شهرداران استان  باید توجه به گردشگری و صنایع وابسته به آن را در صدر برنامه های خود قرار داده و در راستای تعالی آن تلاش کنند و این اهتمام و برنامه ریزی باید در ایام تعطیلات و هنگام سفر گردشگران و مسافران نوروزی ملموس باشد و خدمات رسانی شایسته ای قبل، حین و بعد از سفر ارائه شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: باتوجه به پیش بینی افزایش سفر های نوروزی نسبت به سال های گذشته باید در این زمینه برنامه ریزی و هماهنگی صورت گیرد تا بااستفاده از تمام ظرفیت و امکانات شهری به استقبال بهار و گردشگران که قصد سفر به استان بوشهر را دارند برویم .

رستم‌پور افزود: شهرداری‌های استان باید آماده پذیرای مسافران نوروزی باشند و ضرورت دارد نسبت به معرفی ظرفیت‌ها به مسافران و گردشگران اقدام شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب تاریخی ، فرهنگی، اقلیمی ، محیطی و گردشگری موجود، افزایش ماندگاری مسافران راهبرد نوروزی استان بوشهر است، امسال تلاش بیشتری برای راهیان نور دریایی که از ظرفیت های استان است انجام شد زیرا که راهیان نور دریایی، برنامه خوبی است که مردم از نزدیک صحنه های دفاع مقدس را می بینند و در حال و هوای آن فضا قرار می گیرند .

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر اضافه کرد: تاکید دارم با توجه به وضعیت خاص جامعه شهری در دوران پسا کرونا شهرداران استان با ملاحظات و پیوست فرهنگی و اجتماعی و با برنامه ریزی علمی و تکیه بر ظرفیت مذهبی به خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان و مسافران و گردشگران اقدام کنند.

رستم‌پور ادامه داد: پاسداشت آداب و رسوم و فرهنگ استان بوشهر، بهبود اخلاق و فرهنگ شهروندی در موضوعات مختلف از جمله صله ارحام، شادابی و نشاط اجتماعی و مهربانی و تقویت گردشگری شهری در ایام نوروز مبتنی بر سیاست‌های دولت مردمی با  رویکردهای محتوایی ویژه برنامه های نوروز شهرداریها خواهد بود که در اجرای این برنامه ها بیش از هر چیزی رویکرد فرهنگی بر اقدامات شهرداری های استان بوشهر غالب خواهد بود.

وی افزود: در نوروز امسال  تمرکز بر فضاسازی متفاوت در شهر بوده تا شهری متفاوت که وعده آن از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری داده شده محقق شود و جذابیت بصری و تحقق شهرداری مردمی و ‌شهر متعالی در راستای گام دوم انقلاب اجرایی شود.ضروریست با درایت شهرداران خدوم استان در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص موجود و اتخاذ تمهیدات لازم جهت آمادگی کامل در فضای شهری، اقدامات لازم صورت پذیرد.









کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دکتر رستم پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار