نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 بهمن 1400 - 10:45

نوای جنوب:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر خلاف تصور همگان، اُمیکرون یک سرماخوردگی ساده نبوده و در افراد مختلف، علائم و تاثیرات متفاوتی را بروز می‌دهد.

نوای جنوب:عبدالمحمد خواجه‌ییان در نشست استانی ستاد کرونا ضمن یادآوری شدت بالای بیماری‌زایی در سویه اُمیکرون، اظهار کرد: در هفته سوم دی‌ حدود ۸۰ فرد مبتلا به کرونا مبتلا شناسایی شده که این آمار در هفته گذشته(هفته دوم بهمن‌) به ۳ هزار و ۶۳۶ مورد رسیده است. درصد مثبت شدن برای رنگ بندی بسیار مهم است که در دی ۸/۲ درصد و در شرایط حاضر ۴۰/۱ درصد افراد مثبت شناسایی شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش موارد بستری در استان بوشهر ، افزود: میزان بستری‌ها از ۴ درصد در ماه گذشته به ۵۵ درصد در  هفته گذشته رسیده است که بیشترین میزان بستری شدن را با ۱۷/۴ درصد در شهرستان گناوه و کمترین میزان بستری را با ۳/۷ درصد در شهرستان جم شاهد بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش میزان فوت ناشی از کرونا، تصریح کرد: موارد فوت از یک مورد در ماه گذشته به ۲۲ مورد در شرایط فعلی رسیده است که بیشترین میزان کشندگی در شهرستان گناوه و تنگستان را با به ترتیب ۲/۹ و ۲/۸۹ درصد شامل شده است.

خواجه‌ئیان بیان کرد: بر خلاف تصور همگان، اُمیکرون یک سرماخوردگی ساده نبوده و در افراد مختلف، علائم و تاثیرات متفاوتی را بروز می‌دهد و اکنون حتی احتمال می‌رود که سویه دلتا در کنار این سویه همچنان در حال گسترش باشد.

این مقام مسئول ضمن یادآوری اینکه تزریق واکسن در کنار رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی معنا می‌یابد، تصریح کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۸۱ دُز واکسن در استان بوشهر تزریق شده است که از این جمعیت، ۸۳/۸ درصد نوبت اول، ۷۶/۱ درصد هر دو نوبت و ۳۰/۶ درصد هر سه نوبت را دریافت کرده‌اند که در دُز سوم نسبت به میانگین کشوری، نسبت بالاتری است.

خواجه‌ئیان ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹۵ سال ادامه داد: ۶۲۴ نفر یعنی ۱/۵ درصد از جمعیت گروه سمی ۹۵ سال در یک هفته گذشته نوبت اول را دریافت کرده‌اند که امیدواریم همچون گروه‌های سنی دیگر با استقبال خوبی روبه شویم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
امیکرون

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار