نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 بهمن 1400 - 20:44
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

نوای جنوب:این مقام بهداشتی تاکید کرد: خواهش ما این است که هرگونه علائم سرماخوردگی جدی گرفته شود و شخص دارای علائم تا زمان بهبودی خود را قرنطینه کند.

نوای جنوب:ا 

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دی‌ماه با افزایش شدید موارد بیمار سرپایی کرونا در این استان همراه بود و این را باید به‌عنوان یک هشدار جدی در نظر گرفت.

  دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: از آخر مرداد روند نزولی بیماری در بوشهر شروع شد و این شرایط تا نیمه دی ادامه داشت، ولی از نیمه دی هر هفته با افزایش موارد و به‌نوعی با دو برابر شدن آمار مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در هفته سوم دی‌ نسبت با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی بیماری مواجه بودیم و این افزایش در هفته چهارم نسبت هفته سوم رشد ۶۴ درصدی داشته است.

این مقام مسئول بهداشتی همچنین هشدار داد: در کنار افزایش موارد سرپایی شاهد افزایش تدریجی مراجعه به بیمارستان‌ها هستیم.

علائم امیکرون شبیه سرماخوردگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر علائم اُمیکرون را شبیه سرماخوردگی دانست و تأکید کرد: خواهش ما این است که هرگونه علائم سرماخوردگی جدی گرفته شود و شخص دارای علائم تا زمان بهبودی خود را قرنطینه کند.

وی درباره وضعیت واکسیناسیون توضیح داد: نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت استان یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و از جمعیتی که می‌توانند دوز سوم را دریافت کنند بیش از ۲۳ درصد واکسینه شده‌اند.

دکتر خواجه‌ئیان تکمیل پوشش واکسیناسیون (سه دوز) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش بیماری بسیار دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: زدنِ هم‌زمان دو ماسک، برگزار نکردن دورهمی‌ها و تهویه مناسب فضاهای بسته بسیار حیاتی است.

وی در پایان هشدار داد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود خدای‌ناکرده ممکن است با افزایش شدیدتر بیماری مواجه شویم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
امیکرون

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار