نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 ارديبهشت 1400 - 12:21
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی

نوای جنوب:با وجود اوج گیری کرونا و تاکیدات متولیان بهداشتی مبنی بر اینکه دورهمی ها از دلایل اصلی شیوع کرونا می باشد، اما همچنان بساط مراسم های شلوغ ازدواج و تشییع جناره در استان برپا است.

نوای جنوب:با وجود اوج گیری کرونا و تاکیدات متولیان بهداشتی مبنی بر اینکه دورهمی ها از دلایل اصلی شیوع کرونا می باشد، اما همچنان بساط مراسم های شلوغ ازدواج و تشییع جناره در استان برپا است.8 شهرستان استان بوشهر همچنان در شرایط قرمز کرونایی هستند و آمارهای مبتلایان و فوتی ها نیز رو به افزایش، طوری که فوتی های کرونا در بوشهر از زمان همه گیری بیماری امروز به 10 نفر رسید.

به گزارش خلیج فارس؛ دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: 432 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری اظهار داشت: متاسفانه امروز 10 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبا شده که همگی بین 58 تا 75 ساله بوده اند.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از ابتدای شیوع کرونا، 988 نفر فوتی قطعی کرونا در استان بوشهر ثبت شده است.

دکتر کشمیری افزود: متاسفانه شاهد افزایش فوتی‌ها در روزها اخیر در استان هستیم که این نشان دهنده پاین بودن سطح رعایت پروتکل‌ها و افزایش دورهمی‌ها در سطح استان می باشد.

۶ داماد و ۸ ورثه دشتستانی احضار شدند

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز خبر داد: از زمان اجراشدن محدودیت‌ها،۶ داماد و ۸ ورثه متوفی به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

ماریا خویش‌دوست با اشاره به اینکه دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم ختم از مهم‌ترین عوامل سیر صعودی این بیماری بوده، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان شهرستان، از نیمه دوم فروردین‌ تاکنون ۶ داماد و ۸ ورثه متوفی که مراسم با تجمع بیش از ۲۰ نفر برگزار کرده بودند، به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

خویش‌دوست تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، برای حفظ سلامت شهروندان با برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا برخورد قضائی و قانونی می‌شود.

وی از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از شرکت در هرگونه مراسم و دورهمی پرهیز کنند تا بتوان با قطع زنجیره انتقال، این بیماری را کنترل کرد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار