نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 شهريور 1400 - 22:10
رییس مرکز بهداشت دشتستان:

نوای جنوب: اتاق اصناف با آموزش و اخطار به چاپخانه‌ها از چاپ اعلامیه‌های حاوی تاریخ و ساعت جلوگیری کند که این مهم انجام نشده است.

نوای جنوب: ماریا خویش‌دوست، یکی از عوامل مهم ابتلا به کرونا را در این شهرستان، شرکت در مراسم تشییع متوفیان با حضور تعداد افراد زیاد عنوان کرد و افزود: در فرهنگ شهرستان دشتستان برگزاری مراسم تشییع و عزاداری با حضور تعداد زیاد افراد از قدیم رواج داشته و با وجود آموزش‌های عمومی و گرفتن تعهد از خانواده‌های متوفیان، همچنان شاهد برگزاری مراسم تشییع و عزاداری در منازل هستیم که این موضوع منجر به گسترش بیماری و ابتلای خانوادگی بسیاری، در شهرستان شده است.

او ادامه داد: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان مقرر شد، اتاق اصناف با آموزش و اخطار به چاپخانه‌ها از چاپ اعلامیه‌های حاوی تاریخ و ساعت جلوگیری کند که این مهم انجام نشده است و همچنان تمامی اعلامیه‌ها حاوی تاریخ و ساعت برگزاری مراسم است که منجر به تجمع افراد می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: مطابق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، بیش از ۲۰ مورد از خانواده‌های متوفیان که مراسم تشییع را با تجمع بالا برگزار کرده بودند، به مراجع قضائی معرفی کردیم که به جز موارد محدود، بقیه موارد طبق نظر قاضی دادگاه رفع اتهام شدند و قرار منع تعقیب صادر شد.

خویش‌دوست معتقد است، قاطعانه برخورد نکردن با برگزارکنندگان مراسم، منجر به شیوع بیماری و ابتلا‌های زنجیره‌ای شده است.

او از مردم خواست برای جلوگیری از ابتلای خود و خانواده‌هایشان، تنها با ارتباط تلفنی با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کنند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار