نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 خرداد 1400 - 18:32
صبح امروز:

نوای جنوب: نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه مردم این شهرستان ها در شهرها و روستا با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: صنایع زیر مجموعه نفت مستقر در کنگان و عسلویه مشکلات زیرساختی از جمله آبرسانی را افزایش داده است.





 

نوای جنوب: نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه مردم این شهرستان ها در شهرها و روستا با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: صنایع زیر مجموعه نفت مستقر در کنگان و عسلویه مشکلات زیرساختی از جمله آبرسانی را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان ، حجت‌الاسلام موسی احمدی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آبرسانی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های کنگان و عسلویه به سبب صنعتی بودن با دیگر شهرستان‌ها متفاوت است اظهار داشت: به سبب استقرار صنایع عظیم پالایشگاه گاز و مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه و کنگان باید در تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب آشامیدنی توجه ویژه شود.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به میزان استقرار صنایع پالایشگاه گاز و پتروشیمی در شهرستان‌های جنوبی جمعیت این شهرستان‌ها افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: عدم تناسب زیرساخت‌ها با حضور صنایع یاد شده سبب شده مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله آبرسانی افزایش یابد.
وی انفجار جمعیتی در منطقه پارس جنوبی از جمله کنگان و عسلویه را سبب بروز مشکلات در آبرسانی دانست و بیان کرد: هر چند ظرفیت پروژه آب‌شیرین‌کن کنگان از 10 هزار به 12500 مترمکعب افزایش یافته ولی میزان آب تولیدی جوابگوی مردم کنگان نیست و این درحالی است که عسلویه، جم و دیر مشکلات فراوانی در تأمین آب آشامیدنی دارند.
نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با قدردانی از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آبرسانی تأکید کرد: باید سهمیه آب از خط آبرسانی کوثر برای شهرستان‌های جنوبی افزایش یابد و اعتبارات مناطق نفت‌خیز برای این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.
احمدی با بیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی نارضایتی ایجاد کرده است گفت: در شهرها و روستاهای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر نیاز به نوسازی شبکه آبرسانی است که تاکنون هیچ اعتباری تخصیص نیافته است.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاهای این شهرستان‌ها شد و افزود: این مهم نیاز به نگاه و تلاش جهادی دارد و با توجه به آغاز فصل گرما، مصرف آب شرب در این مناطق افزایش یافته است که باید با تلاش جهادی زمینه تحقق مطالبات مردم فراهم شود.
وی اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای ساحلی کنگان و عسلویه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ساخت آب‌شیرین‌کن 1000 مترمکعب در شهر بنک با مشارکت شرکت ملی نفت مورد توجه قرار دارد
نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با اشاره به طرح آبرسانی از خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی و شمال شرق گفت: مردم انتظار دارند که تولید آب شرب از ظرفیت خلیج‌فارس با اولویت تأمین آب شهرها و روستاهای همجوار خلیج‌فارس باشد که این مطالبه به‌‌حق است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
احمدی با بیان اینکه مردم این شهرستان‌ها در شهرها و روستا با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: صنایع نفت و گاز مستقر در کنگان و عسلویه مشکلات زیرساختی از جمله آبرسانی افزایش داده که جبران کمبود آب شرب در این شهرستان‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شیخ موسی احمدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار