نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 فروردين 1400 - 11:05

نوای جنوب:تاکنون هیچ مقام مسئولی درباره کاهش مبلغ واریزی بابت یارانه ماه رمضان توضیحی ارائه نکرده؛ هرچند این مبالع در گرانی های روز افزون خصوصا در زمینه کالاهای اساسی، دردی از مردم را دوا نمی کند.

نوای جنوب:

یارانه معیشتی ماه رمضان بامداد پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده، اما بسیاری از دریافت‌کنندگان می‌گویند که مبلغی کمتر از آنچه وعده داده‌اند واریز شده است.

در خصوص مبلغ این یارانه وزیر رفاه گفته بود ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت می‌کنند؛ بنابراین باید برای خانوار‌ یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد.

اما پیام‌های مردم نشان می‌دهد که واریزی‌ها معادل یارانه معیشتی نیست و کمتر است. حتی این کمک معادل یارانه یک نفر هم نیست.

برخی از این پیام ها در ادامه می بینید:

  • سه نفریم، گفتن ۱۳۸ میدیم ولی ۱۲۵ ریختن بقیه اش کجارفت/ ۶۰ میلیون نفر ازشون کسر بشه چقدر میشه. دو تا مرغ هم نشد.
  • برای ما خانواده ۴ نفره ۱۵۳ تومن ریختن دیگه میسه پول ۲ بسته خرما
  • چرا واسه ما که۶ نفریم ۱۸۰ واریز کردن، درحالی که گفته بودن ۲۰۵ هزار واریز می‌شود
  • به منم مبلغ ۱۵۳ هزار ریختن به من وام یک میلیونی کرونا هم ندادن بخوان ۱۹ تومن شو کسر کنن و هر ماه ۱۷۲ تومن معشیتی واریز می‌کنن، اما این کم ریختن
  • مالیاتش رو کم کردن ۱۰درصدمالیات ازکل مبلغ کسر شده
  • الان برای هر خانوار ۲۰تا ۳۰ هزار تومن کم ریختن. خب دلیلش چیه؟

عدم توضیح مسئولان

مشخص نیست که مبنای واریز چه بوده است. ضمن اینکه برخی انتقادات درباره ارقان متفاوت این یارانه برای خانوار می باشد، طوری که برای برخی از خانوار سه نفره ۱۳۰ هزار تومان واریز کرده‌اند برای برخی ۱۲۵ هزار تومان واریز شده است.

تاکنون هیچ مقام مسئولی درباره کاهش مبلغ واریزی بابت یارانه ماه رمضان توضیحی ارائه نکرده؛ هرچند این مبالع در گرانی های روز افزون خصوصا در زمینه کالاهای اساسی، دردی از مردم را دوا نمی کند و در بهترین حالت، هزینه یک سفره سحر یا افطار را پوشش می دهد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
یارانه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار