نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 بهمن 1399 - 16:33
گراوند در اغاز دهه فجر:

نوای جنوب:استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و ۵۰ درصد ظرفیت آن قبل از فصل تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود..





نوای جنوب:استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و ۵۰ درصد ظرفیت آن قبل از فصل تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.عبدالکریم گراوند ظهر امروز در آِیین آغاز ساخت چهارمین پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه رور با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: جای خوشحالی است که در نخستین روز از دهه مبارک فجر یکی از پروژه‌های مهم و اساسی بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب در تامین آب آشامیدنی از طریق پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب فاز ۴ بوشهر در کنار ۳۵ هزار مترمکعبی در ساحل خلیج فارس بوشهر با تامین زمین مورد نیاز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی، با بیان اینکه زیبنده نیست مردم استان بوشهر در کنار خلیج فارس در تامین آب آشامیدنی در مضیقه باشند تصریح کرد: الان کشورهای مستقر در کنار آبهای خلیج فارس از این ظرفیت برای تامین آب آشامیدنی استفاده می‌کنند و دستگاه‌های متولی از جمله وزارت نیرو باید از این ظرفیت با حساسیت پیگیری و مشکل مردم برطرف کنند.

گراوند، خلیج فارس را یک منبع مهم و بزرگ برای تامین آب آشامیدنی دانست و تاکید کرد: هر چند طرح‌هایی در مسیر تامین آب پایدار استان بوشهر آغاز شده ولی باید با حساسیت از منبع مهم آب خلیج فارس در تامین آب آشامیدنی مردم استان بوشهر استفاده شود.

استاندار بوشهر، از آغاز عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن شماره ۴ بوشهر به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب خبر داد و بیان کرد: این پروژه قادر است در شبانه روز ۱۷ هزار متر مکعب، آب دریا را شیرین‌سازی و وارد شبکه آبرسانی کند.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه علاوه بر ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن، خط انتقال آن را به طول ۵ کیلومتر اجرا می‌کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی قبل از تابستان تصریح کرد: بر اساس وعده پیمانکار و سرمایه‌گذار ۵۰ درصد ظرفیت پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب قبل از فصل تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف استان در حال اجرا است گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، استان بوشهر به یک پایداری مطلوبی در تامین آب آشامیدنی می‌رسد.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم صرفه جویی در مصرف آب عنوان نمود : صرفه جویی و مدیریت مصرف آب با توجه به هزینه بالای تامین آب شرب و کمبود منابع آبی باید در دستور کار مردم قرار بگیرد و صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه همگانی است که باید از سوی مردم رعایت شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر ۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان در شهرها و روستاهای استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود اظهار داشت: یکی از پروژه‌ها اجرای آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی در بوشهر است که این طرح در نخستین روز از دهه مبارک فجر آغاز شد.

عبدالحمید حمزه‌پور این پروژه را فاز چهارم آب‌شیرین‌کن بوشهر دانست و بیان کرد: در حوزه اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن تا ۲ سال قبل به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر و کنگان تولید می‌شد اکنون تولید آب آشامیدنی از این پروژه‌ها ۲ برابر شده است.

وی، با بیان اینکه ظرفیت آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی کنگان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش می‌یابد گفت: آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت و علاوه بر آن آب‌شیرین روستایی در نوار ساحلی دشتی و ۲۵۰۰ مترمکعبی سعدآباد وارد مدار بهره برداری شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای ۳ پروژه آب‌شیرین‌کن بزرگ فعال در استان خبر داد و تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن‌های ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر، ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم و ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر از پروژه‌های مهم در عرصه تامین آب آشامیدنی است.

حمزه‌پور میزان سرمایه‌گذاری آب‌شیرین‌کن‌ ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر را ۲۴۳ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده و خط انتقال این پروژه هم سرمایه‌گذار به طول ۵ کیلومتر اجرا می‌کند.

وی، با بیان اینکه فاز نخست این پروژه قبل از تابستان وارد مدار تولید می‌شود افزود: با بهره‌برداری از این آب‌شیرین‌کن ظرفیت تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد که این اقدام بسیار بزرگی در حوزه پایداری و تامین آب شرب استان می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اظهار امیدواری در تامین آب مورد نیاز مردم در فصل گرما افزود: با وارد مدار شدن این پروژه‌ها مشکل اساسی شهرها و روستاهای استان در تامین آب پایدار برطرف می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار