نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 آبان 1399 - 13:35
در جلسه شورای اداری شهرستان

نوای جنوب: فرماندار دشتستان گفت:مدیران دستگاه های اجرایی باید مصمم تر از گذشته و انسجام و همدلی بیشتر به مردم خدمت کنند و به حرفها و درخواست های مردم گوش فرا دهند چون پرسش گری در جامعه اسلامی از حقوق مسلم مردم و پاسخگویی از عمده ترین وظایف مسئولان است.





نوای جنوب:پرسش گری در جامعه اسلامی از حقوق مسلم مردم و پاسخگویی از عمده ترین وظایف مسئولان است/مدیران مصمم تر از گذشته و با انسجام بیشتر و برنامه ریزی مناسب به مردم خدمت کنند/ دشتستان در حال حاضر در شرایط امنیتی خوبی بسر می برد/تنها راه و سلاح برنده ما در  مقابله با کرونا،استفاده از ماسک و رعایت توصیه های بهداشتی است*

 فرماندار دشتستان گفت:مدیران دستگاه های اجرایی باید مصمم تر از گذشته و انسجام و همدلی بیشتر به مردم خدمت کنند و به حرفها و درخواست های مردم گوش فرا دهند چون پرسش گری در جامعه اسلامی از حقوق مسلم مردم و پاسخگویی از عمده ترین وظایف مسئولان است.

؛نشست شورای اداری شهرستان دشتستان صبح شنبه 3 آبان ماه99 با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر و ائمه جمعه شهرستان نیز از حاضران در این نشست بودند.

فرماندار دشتستان در این نشست با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)اظهار داشت:جوانمردی،سخاوت و رفع گرفتاری مردم از خصوصیات و سیره عملی یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بود و مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان در نظام اسلامی نیز باید از سیره امام عسکری و سایر امامان همام الگوبرداری کنند.




فتح الله نوروزی با اشاره به شرایط حساس کنونی حاکم بر جامعه ابراز داشت:امروز در شرایط حساسی قرار داریم و باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید مصمم تر از گذشته و انسجام و همدلی بیشتر به مردم خدمت کنند و به حرفها و درخواست های مردم گوش فرا دهند چون پرسش گری در جامعه اسلامی از حقوق مسلم مردم و پاسخگویی از عمده ترین وظایف مسئولان است.

رئیس شورای اداری شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد:در شرایط امروز جامعه که ویروس منحوس کرونا بر جامعه ما سایه افکنده و امکان گفتگوی مستقیم با مردم کمتر شده باید از ظرفیت فضای مجازی بهره برد و صدای مردم را شنید و بدرستی به آنها پاسخ لازم را داد.

نوروزی بیان داشت:مدیران دستگاه های اجرایی باید استراتژی لازم را در اجرای طرح ها و برنامه ها داشته باشند در غیر اینصورت در زندان گذشته خود محبوس خواهند ماند.

فرماندار دشتستان تصریح کرد:مصمم بودن،باید یکی از ویژگی های اساسی مدیران در شرایط امروز جامعه بوده و صداقت در کلام،سلامت در عمل و شفافیت در امور باید همواره سرلوحه کارها و برنامه های آنها باشد.

نوروزی با اشاره به اجرای برنامه ها بمناسبتهای مختلف در روزهای گذشته در سطح شهرستان ابراز داشت:خوشبختانه با توجه به شرایط حاکم برجامعه و با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های هفته دولت را اجرا کرده و عزاداری سالار شهیدان و ایام حزن انگیز ماه صفر و همچنین هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس  را بخوبی برگزار کرده و پشت سر گذاشتیم که جا دارد از کلیه دست اندرکاران این مراسمات و برنامه ها قدردانی نمایم.

رئیس شورای  اداري شهرستان دشتستان با گرامیداشت هفته ناجا افزود:نیروی انتظامی مظهر امنیت در نظام اسلامی است و جان برکفان این نیرو،توانسته اند با تلاشی وصف ناپذیر به مردم خدمت نمایند.

نوروزی بیان داشت:شهرستان دشتستان در حال حاضر از امنیت بسیار خوبی برخوردار است که جا دارد از دست اندرکاران حوزه نظم و انیت شهرستان قدردانی نمایم.

فرماندار دشتستان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به شیوع کرونا در سطح شهرستان ابراز داشت:بیش از 8 ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور و شهرستان دشتستان می گذرد و از بدو شروع این بیماری،تمامی دستگاه ها پای کار آمدند و برای مقابله با آن بسیج شدند که نقش مجموعه بهداشت و درمان پررنگ تر بود و به عبارتی رزمندگان خط مقدم مبارزه با کرونا بودند که در این راه،شهدای عزیزی نیز تقدیم جامعه اسلامی کردند.

نوروزی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرده و گفت:طبق گزارشات واصله استفاده از ماسک در ادارات شهرستان98 درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی 72 درصد بوده که باید ارتقا یابد.

وی افزود:در بانک ها استفاده از ماسک در بین کارکنان98 درصد ولی رعایت فاصله گذاری اجتماعی 60 درصد،در ترمینال ها استفاده از ماسک 65 درصد و فاصله گذاری اجتماعی40 درصد بوده است که رضایت بخش نمی باشد.

نوروزی تصریح کرد:در حال حاضر بیماری کرونا هیچ گونه دارو و درمان مشخصی ندارد و تنها راه مقابله با آن،رعایت توصیه های بهداشتی و اجرای طرح شفا یا همان شست و شوی دستها،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

رئیس شوراي اداري  شهرستان دشتستان ابراز داشت:تا امروز بالغ بر 26 هزار 500 گشت ماموران نظارتی در راستای نظارت بر رعایت توصیه های بهداشتی در سطح شهرستان انجام شده است که از همه عزیزان می خواهم استمرار داشته و تقویت شود.

فرماندار دشتستان افزود:شهرداران و دهیاران شهرستان محدودیت هایی در استفاده از پارک ها و شهر بازی ها اعمال نموده و مردم را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی توجیه نمایند.

نوروزی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به طرح اکرام ایتام اظهار داشت:این طرح یعنی هر کارمند حامی یک فرزند معنوی بسیار خوب و ارزشمند است و باید بدرستی اجرا شود.

وی افزود:بالغ بر 2600 فرزند یتیم در سطح شهرستان داریم که باید از طرف افرادی که توانایی و صلاحیت دارند حمایت شوند. رئيس شوراي اداري شهرستان دشتستان با اشاره به آموزش مجازی دانش آموزان در ایام کرونایی و ناتوانی برخی افراد از تهیه ملزومات این نوع آموزش ابراز داشت:1700 دانش آموز نیازمند در سطح شهرستان داریم که با همکاری کمیته امداد و استفاده از ظرفیت خیرین 1000 دستگاه تبلت تهیه شده و انشالله مابقی نیز انجام خواهد شد.
 نوروزی بر اجرای با دقت و منظم پروژه های عمرانی تاکید کرده و گفت:مدیران دستگاه های اجرایی باید در برنامه ریزی و اجرای طرح های عمرانی اهتمام لازم را داشته باشند و این پروژه ها در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت لازم به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم شریف شهرستان شوند.

وی اعتماد سازی و اجرای درست نیت واقفین را سبب زنده شدن فرهنگ وقف دانست و ادامه داد: در این راستا شهرداران و دهیاران در خصوص استفاده بهینه از املاک وقفی و ترویج فرهنگ وقف همکاری و همراهی های لازم را بااداره اوقاف وامورخيريه شهرستان داشته باشند.



فرماندار دشتستان در ادامه با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش ابراز داشت:در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه ورزش انجام شده که می توان به افزایش سرانه ورزشی از 68 صدم به 1.6 صدم ،احداث 29 خانه ورزش روستایی و 82 مورد زمین فوتبال در سطح شهرستان اشاره کرد و انشالله در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح پیست تارتان خواهیم بود.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش امید به زندگی را یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی یک جامعه برشمرد و افزود:پوشش بیمه ای ،یکی از عوامل اصلی ارتقای امید به زندگی در جامعه است.
 
 نوروزی با تاکید بر نقش بیمه سلامت در راستای تقویت سلامت پایدار افزود: از موارد موثر بر افزایش امید در زندگی و سلامت افراد جامعه توجه به بیمه سلامت است به گونه ای که از عوامل تقویت سلامت محسوب می شود



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار