نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 فروردين 1399 - 12:49
سعید کشمیری

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان افزوده شد.

نوای جنوب:

 

نوای جنوب:دکتر ، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به فهرست مبتلایان این ویروس اضافه شد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا چهارشنبه ۲۰ فروردین به ۱۴۱ نفر رسید.

او افزود: تعداد مبتلایان شامل ۷۹ مرد و ۶۲ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۹ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، پنج بیمار ساکن شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، یک بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان جم هستند.

کشمیری گفت: بیماران ساکن شهرستان دشتستان همگی باهم فامیل هستند و در مراسم ختم شرکت و یکدیگر را ملاقات کرده‌اند که در این مراسم یک نفر از بستگان از تهران حضور داشته است که چهار نفر آن‌ها پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند و یک نفر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود است.

او افزود: موارد جدید شهرستان بوشهر هم زن و شوهر  هستند که   با یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در یک جا مهمان بوده‌اند و هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دو بیمار جدید دیگر نیز یکی از آن‌ها آقایی ۴۲ ساله ساکن شهرستان جم و دیگری آقایی ۳۷ ساله ساکن شهرستان گناوه هستند که بیمار گناوه‌ای از فامیل‌های فردی است که پیش از این نمونه آزمایش او مثبت اعلام‌شده است و هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۶۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۴۱ نفر) تاکنون ۱۱۷ نفر شامل ۷۰ مرد و ۴۷ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۰ زن و ۶ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

او، با ابراز گلایه از برخی شهروندان در جدی نگرفتن رعایت فاصله اجتماعی عنوان کرد: نکته‌ای که در واقع موجب نگرانی ما می‌شود بی‌توجهی برخی هم استانی‌ها برای پرهیز از حضور در اجتماع و شرکت آنان در مراسم خاکسپاری، ختم، جشن تولد و دورهمی‌های خانوادگی است و این موضوع تلاش همگانی برای مقابله با کرونا را با آسیب جدی مواجهه می‌کند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار