نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 تير 1401 - 17:29

نوای جنوب:قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان دیر به ریاست یونس باربرز فرماندار شهرستان دیر و با حضور حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر و دیگر مدعوین تشکیل شد.

نوای جنوب:قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان دیر به ریاست یونس باربرز فرماندار شهرستان دیر و با حضور حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر و دیگر مدعوین تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری دیر؛ یونس باربرز صبح پنجشنبه در این جلسه اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در مناسبت های دینی و مذهبی نشان از ذائقه مذهبی بالای جامعه دارد.

فرماندار دیر با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی ابراز داشت: کار فرهنگی به ویژه در حوزه حجاب و عفاف بایست مستمر و مداوم باشد.

وی با اشاره به دستور کار جلسه خاطر نشان کرد: یکی از تلاش های ما ایجاد فضای آرام برای فعالیت بانوان در محیط کار است. 

باربرز با اشاره به ضرورت تدوین سند عفاف و حجاب شهرستان افزود: اگر هر نهاد و مسئولی در چارجوب وظایف خود مطابق این سند عمل کند قطعا می توانیم موفق باشیم.

تدوین منشور عفاف و حجاب در ادارات، برگزاری همایش عفاف و حجاب با حضور شخصیت های ملی، معرفی الگوهای جامع و برتر، راه اندازی کارگاه های خیاطی و فروشگاه های عفاف و حجاب و نصب تابلوها و نمادهای شاخص از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان دیر بر آنها تاکید و به ادارات مربوطه دستور پیگیری و انجام آن ها را داد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی نیز اظهار داشت: عوامل مختلفی مانند تربیت خانوادگی، جهل به احکام اسلامی و تنوع طلبی از جمله دلایل بدحجابی و بی حجابی افراد در جامعه است.

امام جمعه دیر گفت: کشورهای غربی با شعار آزادی زن را به اسارت درآوردند اما اسلام حجاب و پوشش را برای احترام زن و نگهبانی از عزت و کرامت او و جامعه و خانواده قرار داده است.

حسینی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر که ضامن اجرای احکام الهی است را به فراموشی سپرده ایم؛ اگر خانواده‌ها و اقشار مختلف و مسئولین به امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کردند وضعیت جامعه ما این نبود که شاهد هستیم.

وی بیان داشت: بهترین راه و شیوه در بحث عفاف و حجاب این است که همزمان با اقدامات فرهنگی و تبیینی افراد بدحجاب را شناسایی و به قصد اصلاح آنها را مخاطب قرار داده و گفت و گو و فضایی ایجاد کنیم آنها حرفشان را بزنند و ما شبهات آنها را برطرف کنیم و برخورد قهرآمیز با هنجارشکنان باید آخرین مرحله باشد.

آمنه کنگانی کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری دیر، تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب را در راستای بهبود فضای عمومی شهر، نهادها و اماکن دولتی و عمومی و نیز برنامه ریزی برای هفته حجاب و عفاف عنوان نمود. 

وی افزود: قرارگاه عفاف و حجاب کمیته های مختلفی در زمین آموزش، نظارت و ارزیابی، بانوان، مد و لباس، امنیتی و انتظامی، فضای مجازی و برنامه ریزی و مردمی دارد که مسئولیت های انها به زودی مشخص خواهد شد. 
















کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
فرمانداری دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار