نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 آبان 1402 - 10:20

نوای جنوب:معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه به حدود ۱۳۰ میلیون تن، گفت: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در حال تولید انواع محصولات پتروشیمی هستند.                 





نوای جنوب:معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه به حدود ۱۳۰ میلیون تن، گفت: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در حال تولید انواع محصولات پتروشیمی هستند.       مرتضی شاهمیرزایی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی بیجار اظهار کرد: با تلاش‌های متخصصانی که دل در گرو سربلندی کشور دارند پتروشیمی و صنایع نفت و‌ گاز پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شده و در جایگاه مناسبی قرار دارد.


وی افزود: در طلوع انقلاب اسلامی حدود یک ونیم ملیون تن‌کل تولید صنعت پتروشیمی کشور بود که امروز ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی ۹۲ میلیون تن است و این نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی و ظرفیت ملت ایران است.

شاهمیرزایی گفت: برنامه‌ریزی‌های فشرده  ای صورت گرفته است و در برنامه هفتم ‌نزدیک ۱۳۰ میلیون تن ظرفیت صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی اظهارکرد: در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت و‌ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران عنوان کرد: پیشرفت‌ها در صنعت پتروشیمی نشان از قدرت جمهوری اسلامی است.

شاهمیرزایی با اشاره به تحریم‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها گفت: دشمن تلاش کرد تا ما قوی و بزرگ نشویم اما با تلاش مردم و مسئولان، این امر میسر نشد و این طرح که امروز شاهد اجرای عملیات عمرانی آن هستیم، زنجیره‌های بعدی این صنعت را در استان کردستان به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد و سالانه ۱۶ میلیارد دلار از این صنعت صادرات داریم و بالغ بر ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجرا است.

به گزارش نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان سفر به استان کردستان، ظهر روز جمعه در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر بیجار حضور یافت و در سخنانی به تشریح دستاوردهای این صنعت پرداخت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پتروشیمی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار