نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1402 - 09:05

نوای جنوب:ه گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: روستای تل سیاه از توابع بخش چغادک، شهرستان بوشهر با دارا بودن بیش از ۲۵۰ خانوار در چند دهه اخیر بدلیل قرار گرفتن در انتهای خط انتقال آبرسانی چاه های خورموج ، همواره با بی آبی وتنش آبی همراه بود که اکنون احداث خط انتقال آبرسانی چغادک - بنه گز از نعمت آب آشامیدنی شرب سالم و با کیفیت برخوردار شده است.





نوای جنوب:ه گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار کرد: روستای تل سیاه از توابع بخش چغادک، شهرستان بوشهر با دارا بودن بیش از ۲۵۰ خانوار در چند دهه اخیر بدلیل قرار گرفتن در انتهای خط انتقال آبرسانی چاه های خورموج ، همواره با بی آبی وتنش آبی همراه بود که اکنون احداث خط انتقال آبرسانی چغادک - بنه گز از نعمت آب آشامیدنی شرب سالم و با کیفیت برخوردار شده است.وی بیان کرد: این خط انتقال به طول حدود چهار کیلومتر و با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان در مدت کمتر از سه هفته با تلاش شبانه روزی و جهادی عوامل اجرایی شرکت آبفا و قرارگاه محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شده است.

عالی ادامه داد: با وارد مدار شدن این خط انتقال مردم روستا تل سیاه بصورت شبانه روزی به آب شرب سالم و با کیفیت دسترسی دارند.
وی یادآور شد: قبل از این بدلیل افت آبدهی و افت کیفیت چاه های شهرستان دشتی آب شرب روستای یاد شده به صورت چند روز یکبار و در برخی مواقع با آبرسانی بوسیله تانکر تامین می شد.
رئیس شورای روستای تل سیاه نیز گفت: از دهه شصت همزمان با اجرا نهضت آبرسانی به روستاهای کشور، پروژه آبرسانی به این روستا توسط جهاد سازندگی انجام شد که منبع تامین آب آن نیز چاه های شهرستان دشتی بود.
اصغر فقیه افزود: در حدود چهار دهه اخیر مردم روستای تل سیاه به ناچار از این آب غیرقابل شرب و نامناسب استفاده می کردند تا اینکه رفته رفته در اثر کاهش بارندگی ها، آب ورودی به شبکه آبرسانی روستا با کمبود شدید و تلخی مواجه شد.
وی ادامه داد: به دنبال بروز این مشکل در سالیان اخیر پیگیری‌های متعددی برای مشکل کمبود آب و همچنین تلخی آن انجام شده بود که در نهایت ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با روحیه جهادی و انقلابی دستور اتصال شبکه آب روستای تل سیاه را به خط انتقال آب کوثرصادر کرد.
فقیه اظهار کرد: اکنون مردم روستا با حل مشکل ۴۰ ساله در تامین شرب پایدار و با کیفیت بسیار شکرگذار خداوند هستند که با تلاش مضاعف و وصف ناپذیر مجموعه آبفا استان پروژه بهبود کمی و کیفی آب روستای تل سیاه با وجود گرمای شدید در کمتر از سه هفته محقق شد.
وی افزود: تحقق چنین پروژه با اهمیتی آن هم با سرعت و شتابی قابل توجه بازخورد گسترده در اهالی روستا به دنبال داشته تا جایی که شمار قابل توجهی از آنان در ارتباط های تلفنی و پیامی تقدیر ویژه خود را خطاب به دست اندرکاران پروژه و بویژه مدیرعامل خدوم شرکت آبفا استان ابراز کردند 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار