نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 31 فروردين 1402 - 08:56
روز چهارشنبه:

نوای جنوب:علی موحدی ضمن قدر دانی از مشارکت دانش آموزان، اولیاء، فرهنگیان و خیرین در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه بیان کرد: امید است با توسعه فرهنگ جشن گلریزان در سایر شهرستان ها و مناطق استان  بتوانیم به اشاعه نیک اندیشی و نوع دوستی و کمک به حل گرفتاری سایر افراد در بین دانش آموزان و فرهنگیان کمک کنیم. 





نوای جنوب:برای اولین بار در آموزش و پرورش جشن گلریزان با مشارک دانش آموزان شبانکاره ای برگزارگردید

 

به گزارش نوای جنوب چهارشنبه۳۰ فروردین۱۴۰۲ به مناسبت ماه مبارک رمضان جشن گلریزان (آزادی زندانیان جرائم غیر عمد) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه آقای بادروح رئیس اداره حراست این اداره کل، موسوی رئیس ستاد دیه استان، بی باک معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دشتستان، حیدری دادستان شهرستان دشتستان، سهرابی رئیس دادگستری بخش شبانکاره، ابراهیم حسینی بخشدار بخش شبانکاره، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش، کورش رستمی رئیس آموزش و پرورش به همراه قاسمی و محمدی معاونین برنامه ریزی و پشتیبانی و معاون پرورشی و تربیت بدنی و سایر مسئولان و دانش آموزان در محل آموزشگاه های شاهد شهید دهقانی و شهید قلی زاده برگزار گردید. 

 

✍️📢به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره، 🔸مدیر کل آموزش و پرورش استان طی سخنانی در جشن گلریزان (آزادی زندانیان جرائم غیر عمد) با حضور مسئولان و دانش آموزان منطقه با اشاره به شعر شاعر بزرگ پارسی گو   سعدی  ((بنی آدم اعضای یک پیکرند  -  که در آفرینش زیک گوهرند     چو عضوی به درد آورد روزگار   -  دگر عضوها را   نماند  قرار    تو کز محنت دیگران بی غمی   -   نشاید که نامت نهند آدمی))  اظهار داشت: جشن گلریزان (آزادی زندانیان غیرعمد) به پیشنهاد اداره منطقه و در راستای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ نوع دوستی و توسعه آن در بستر خانواده ها و جامعه صورت می پذیرد. 

علی موحدی ضمن قدر دانی از مشارکت دانش آموزان، اولیاء، فرهنگیان و خیرین در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه بیان کرد: امید است با توسعه فرهنگ جشن گلریزان در سایر شهرستان ها و مناطق استان  بتوانیم به اشاعه نیک اندیشی و نوع دوستی و کمک به حل گرفتاری سایر افراد در بین دانش آموزان و فرهنگیان کمک کنیم. 

وی همچنین با اشاره به مشارکت و انجام برنامه های مختلف در بستر آموزش و پرورش و مدارس اذعان نمود: به تجربه ثابت شده است که آموزش و پرورش پای همه برنامه ها و فعالیت ها در جامعه است اما توقع می رود سایر نهاد ها و مجموعه ها نیز به این مجموعه بنیادی بیشتر توجه نمایند، زیر اگر آموزش و پرورش در جامعه رشد داشته باشد خنکای سایه آن به همه خواهد رسید. 

🔸در ادامه امام جمعه ابراز داشت: جشن گلریزان از بهترین رسومی است که با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شکل گرفته است که می تواند به بهبود فرهنگ انسان دوستی و ترمیم آسیب های شکل گرفته در خانواده های گرفتار این مشکلات، بخصوص بحث بدهی های مالی کمک نماید. 

حجت الاسلام پردل با اشاره به فرصت مغفرت و خود سازی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در دین مبین اسلام کمک به برادر دینی و رفع کردن مشکلات آنان بسیار سفارش شده است و این عمل جزء صدقات جاریه برای فرد محسوب می شود که وقتی در راه رضای خدا باشد پروردگار متعال اجر آن را چندین برابر به بنده اش عطا می فرماید.

🔸در ادامه مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر ضمن قدر دانی و سپاس از دانش آموزان، اولیاء، خیرین و فرهنگیان در برگزاری این جشن گلریزان خاطر نشان کرد: کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان در جشن گلریزان سنت حسنه و زیبایی است که در آن افراد خیر و نیکوکار به یاری همنوعان خود می‌شتابند تا در این ماه دل خانواده‌های زندانیان غیر عمد را شاد نمایند. 

سید اسماعیل موسوی ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ جشن گلریزان تصریح نمود: جشن گلریزان با مشارکت آموزش و پرورش بخصوص دانش آموزان کلاس درسی برای افزایش احساس مسئولیت دانش آموزان نسبت به سایر همنوعان در جامعه باشد زیرا کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود و اگر فردی به صورت غیرعمد در بند افتاد، با این اقدام ارزشمند دیگر افراد جامعه می توانند به کمک او بشتابند. 

وی سپس ابراز امیدواری کرد: با قبول مسئولیت در ستاد دیه استان  این را وظیفه اجتماعی خود می داند که به کمک همکاران در ستاد دیه هرساله تلاش نماییم تا با برنامه ریزی و جذب خیرین جامعه، افراد بیشتری را ازبند زندانیان غیر عمد آزاد کنیم. 

موسوی در پایان با اشاره به بازپروری و وجود آموزش های متعدد شغلی و حتی علمی برای زندانیان یادآور شد: طی این برنامه ریزی ها تا بحال بیش از ۱۰۵ نفر در استان بوشهر از بند جرائم غیرعمد آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند.

کار نیکوی انفاق و کمک به عزیزان موهبتی است که خداوند بزرگ هر کسی را نصیب نخواهد کرد. آنان که با روح بلند و مناعت طبع، با دل پر محبت و دستانی گشاده و بخشنده، همنوعان خود را چون خود دوست دارند و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران نیز آرزو دارند. اینان به یقین در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی اند و از بهترین پاداش برخوردارند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
علی موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار