نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 دي 1401 - 07:40
عنوان شد:

نوای جنوب:متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند به سامانه تسهیلات جامع پایدار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درس اینترنی tek.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.





نوای جنوب:ابلاغ ۱۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار از محل جزء 2 بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان بوشهر

مبلغ ۱۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار از محل جزء 2 بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان بوشهر ابلاغ شده است که 18 بانک و موسسه های اعتباری مسئولیت پرداخت این اعتبارات را بر عهده دارند. تمامی این تسهیلات در شهرستان ها برای طرح های خود اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای طرح های کارفرمایی ۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و با توجه به مصوبه شورای عالی اشتغال کشور و دستور ریاست محترم جمهور هریک از بانکها و یا موسسات اعتباری در استانهایی که منابع کافی برای پرداخت این تسهیلات ندارند باید از سایر استانها تامین شود و        کم کاری از سوی بانک های تامین کننده اعتبار پذبرفته نخواهد بود. 

متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند به سامانه تسهیلات جامع پایدار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درس اینترنی tek.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

استان بوشهر قطب تعاونی های آبزی پروری شد / واگذاری اراضی دولتی برای پرورش میگو صرفاً در قالب تعاونی

براساس سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با واگذاری اراضی دولتی برای طرحهای پرورش میگو صرفاً در قالب تعاونی ظرف یک ماه جاری 61 شرکت تعاونی پرورش میگو در شهرستان بوشهر تاسیس خواهد شد. 

با درایت و راهبری مدیریت ارشد استان 56 شرکت تعاونی پرورش میگو شهرستان دیلم در هفته دولت سال جاری تشکیل شد که با تشکیل تعاونی های پرورش میگو جزیره شیف ، استان بوشهر قطب برتر در تعاونی های آبزی پروری کشور خواهد شد. 

وجود بالغ بر 259 تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در استان بوشهر

 کشاورزی با اشاره به اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بنابر فصل ۶ قانون کار باید در واحدهای تولیدی تشکیل شوند تا کارگران با استفاده از این مزیت بتوانند  مطالبات به حق خود را پیگیری کنند ، گفت: در حال حاظر بالغ بر 259 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان بوشهر فعال می باشند.

در دولت سیزدهم برای اولین بار با ورود اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در حوزه منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی 14 تشکل کارگری ایجاد شد .

 

 

2369 دادخواست شکایت اختلاف کارگر و کارفرما

 استان بوشهر در نه ماه  سال 1401 ،  2369 دادخواست شکایت اختلاف کارگر و کارفرما به ثبت رسیده است که در 13 هیات تشخیص و 5 هیات حل اختلاف به این شکایات رسیدگی شده است.

میانگین زمان رسیدگی به شکایت اختلاف کارگر و کارفرما از 59 روز، در آذر ماه امسال به 24 روز کاهش یافته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان 1652 نفر است .

تعداد 6500 مورد بازرسی از واحد های کارگری صورت گرفته است که تعداد4600 ابلاغیه رفع نقص صادر شده است.

700 مورد بازرسی از واحد های کارگری جهت شناسایی اتباع خارجی صورت گرفت که 240 مورد تبعه شناسایی شد.

251 مورد طرح های طبقه بندی مشاغل شرکت های خدماتی بررسی شد

تعداد 106 گواهی تعیین صلاحیت ایمنی کار صادر شده است.

157پرونده تعیین صلاحیت کارشناسان حفاظت فنی و بهداشت کار مورد بررسی قرار گرفت و برای تعداد 150 مورد از این پرونده ها گواهی صادر شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در مناطق صنعتی استان بوشهر 

با ورود اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی، در جلسه کمیسیون کارگری در این منطقه مصوب شده است که برای فارغ التحصیلان دانشگاه های استان با همکاری در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها به صورت کارورزی حداقل به مدت ۱۰ ماه اشتغال پیدا خواهندکرد تا شرایط شغلی دائم برایشان فراهم شود.

ساماندهی اشتغال مزارع پرورش میگو در استان بوشهر توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 

وی نیز از ساماندهی اشتغال مزارع پرورش میگو در استان بوشهر با نیرو های بومی آموزش دیده از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه ای طبق تفاهم نامه انعقادی خبر داد.

باید با توجه به شرایط نسبی استان بوشهر نیروهای تخصصی پرورش داده شود که لازم است تمامی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه های استان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای در این خصوص با جدیت ورود نموده و مراکز آموزشی از رشته های نظری را به رشته های مهارتی بر اساس مزیت نسبی استان تغییر دهند.

استان بوشهر مهد اقتصاد صنعت دریا و انرژی است و به نیروهای ماهر و توانمند در این حوزه ها نیاز داریم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اداره کار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار