نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 آذر 1398 - 14:32

نوای جنوب: اولین نشست صمیمانه دو نسل با نام «رویداد پیوستن رود به دریا» به مناسبت هفته کتاب و تأسیس مجمع فرزانگان اهل قلم، فرهنگ و هنر در کتابخانه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شد.

نوای جنوب:سید علی هاشمی در آیین اولین نشست صمیمانه دو نسل با نام «رویداد پیوستن رود به دریا»، اظهار داشت: پیشکسوتان و نوه‌های آنان به تناسب موقعیت می‌توانند در فضای کتابخانه‌ها در کنار هم حضور پیدا کنند و ضمن اینکه ایام گذشته تداعی خواهد شد، برای نسل نو نیز فرصتی پیش خواهد آمد از تجربه‌های این عزیزان نهایت استفاده را ببرند.

نشست «رویداد پیوستن رود به دریا» در بوشهر برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه پیشکسوتان گنجینه‌ای از علم، ادب و تجربه هستند، بیان داشت: نیروهای کتابخانه‌ها جوان هستند و این نیروها نیازمند استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان هستند و برای اینکه پیشکسوتان مشوقی برای حضور نونهالان در کتابخانه باشند و موجب دوستی بیشتر نسل جدید با کتاب و کتاب‌خوانی شود، پیشکسوتان و نوه‌های آنان می‌توانند در عضویت رایگان کتابخانه‌ها درآیند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر نیز گفت: در این برنامه در خدمت جمع زیادی از پیشکسوتان اهل قلم، فرهنگ، هنر، نویسندگان، خبرگان و کسانی که دارای مهارت‌های خیلی خوبی از گذشته بودند و خدمات زیادی به شهر و استان بوشهر و کشور کردند، بودیم.

حسین اسکندری بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز تحت‌پوشش به ویژه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر نیکان فردوس به عنوان دانشگاه اجتماع محور و دارای رسالت اجتماعی در رویدادها و برنامه‌ها این‌چنینی هرگونه مشارکت و کمکی که بتوانیم انجام خواهیم داد تا بتوانیم گوشه‌ای از دینی که پیشکسوتان بر ما دارند ادا بکنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی تکریم مفاخر این مرز و بوم است و ما هم ضروری دیدیم که در این حوزه وارد شویم.

اسکندری خاطرنشان کرد: آرزوی بهروزی و سلامتی برای همه اصحاب فرهنگ و هنر این سرزمین زرخیز به خصوص این عزیزان رادارم و امیدوارم همچنان بدرخشند و قلم‌هایشان یاری و قدم‌هایشان برای ایران اسلامی استوار باشد.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان‌دیده استان بوشهر نیز اظهار کرد: این سازمان مردم نهاد متشکل از تعدادی از فرهیختگان و متخصصین در حوزه پیشکسوتان، سالمندان و بازنشستگان است و اولین دغدغه این سازمان مردم نهاد موضوع بزرگداشت، تکریم و منزلت پیشکسوتان به عنوان گنجینه‌هاست.

غلامحسین کروبی بیان کرد: در استان بوشهر ۸۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در قالب بازنشستگان کشوری، تأمین اجتماعی، لشکری و نیروهای مسلح و سازمان‌ها وجود دارد که اگر همه سازمان‌ها به وظایف خود نسبت به بازنشستگان عمل کنند بخشی از دغدغه این گنجینه‌های گران‌بها برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: وجود یک مکان استاندارد به عنوان خانه امید یا باشگاه روزانه فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی، علمی، آموزشی بازنشستگان و پیشکسوتان در شهر و استان بوشهر ضروری است.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان‌دیده استان بوشهر گفت: ۱۴ سال از مصوبه هیئت دولت درباره واگذاری زمین برای احداث این مکان که در ابتدا به نام خانه مهر و بعداً خانه امید نام گرفت گذشته است، این کار قرار شد توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام گیرد متأسفانه انجام‌نشده است.

کروبی بیان کرد: علی‌رغم اینکه شهرهای استان‌های دیگر دارای مکانی برای بازنشستگان هستند ولی متأسفانه باشگاه روزانه فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی، علمی، آموزشی بازنشستگان و پیشکسوتان در شهر و استان بوشهر وجود ندارد.

در این نشست کتاب خیران نوشته ناخدا عبدالمجید طبیب نژاد مطلق که فرهنگ و لغات دریانوردی است رونمایی شد.

در این آیین که با شاهنامه‌خوانی نونهالان همراه بود بعد از اتمام برنامه در فضایی صمیمی برای تشویق نسل جدید، تعدادی کتاب به رسم ادب توسط نونهالان به پیشکسوتان اهدا شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
نشست

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار