نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 خرداد 1402 - 11:41

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: جهت گیری و اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و نشر آثار دفاع مقدس می باشد.

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: جهت گیری و اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و نشر آثار دفاع مقدس می باشد.علی موحدی در نشست با مدیر و معاونین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه شهدا حق سنگینی بر گردن مان دارند، گفت: در سال قبل شاهد اغتشاشات و وقوع فتنه جدیدی در کشور بودیم که خوشبختانه این آشوب‌ها به نحو احسن در آموزش و پرورش مدیریت شد و هیچ کلاس درسی تعطیل نگردید.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مسمومیت های سریالی برای دومین بار آموزش و پرورش را نشان گرفت، افزود: در سال گذشته ۵۸۲ یادواره شهید در مدارس استان و ۱۸ یادواره شهرستانی نیز اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برای اولین بار در سال قبل کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در استان برگزار شد و با همکاری سپاه امام صادق(ع) نیز بالغ بر ۷هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر به سرزمین نور اعزام شدند که متاسفانه به دلیل مشکلات لجستیکی توان اعزام بیشتر دانش آموزان برایمان میسر نشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان این استان همواره نسبت به رهبری و نظام جمهوری اسلامی ارادت داشته و وفادار بوده‌اند، ادامه داد: برگزاری همایش هزار نفره دختران فاطمی و رهروان زینبی و پسران مکتب حاج قاسم از جلوه‌های زیبای آموزش و پرورش استان در سال قبل بود.

موحدی بر همکاری بیشتر آموزش و پرورش با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: یادواره شهدا فرهنگی و دانش آموز از سال تحصیلی آینده با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر ۱۱هزار کلاس درس دارد که تمامی این کلاس‌ها در سال تحصیلی آینده به نام شهدای استان و کشور نام گذاری خواهند شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته در اوج التهابات و جنگ ترکیبی دشمن ۳۳هزار دانش آموز در ۱۱۰ مدرسه استان در مراسم تشییع شهدا گمنام شرکت کردند و همایش دانش آموزان روزه اولی نیز که با حضور ۱۶ هزار دانش‌آموز برگزار شد؛ گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی آموزش و پرورش می باشد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: امروز ریشه‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی مستحکم تر از گذشته است و روز به روز شاهد گسترش اندیشه‌های امام (ره) در سر تا سر جهان هستیم.

علیرضا غریبی افزود: استقلال و آزادی ۲ مفهوم اندیشه امام بود که ملت ایران امروز با عزت در مقابل اسکتبار جهانی ایستاده اند.

مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس با بیان اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس در حال حاضر کتب‌هایی در دست نگارش می باشد، گفت: در ۲ سال اخیر موفق شدیم هر سال ۶۰ عنوان کتاب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چاپ شود.

غریبی عنوان کرد: هر استان باید دانشنامه‌ی دفاع مقدس را به صورت علمی تدوین کند که در این زمینه قدم‌های اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حفظ آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مامویت‌های اصلی این بنیاد محسوب می شود‌، افزود: تولید موشن گرافیک، کتاب‌های صوتی از دیگر اقداماتی است که به خوبی و منظم اجرایی می شود.

غریبی تصریح کرد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال نتیجه هستیم به این معنا که تاثیرات برنامه‌های مان در زندگی مردم دیده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: فعالیت‌های این بنیاد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در مدارس استان عملیاتی خواهد شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
علی موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار