نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 تير 1400 - 12:19

نوای جنوب: امام جمعه دیر گفت: جای نگرانی نیست و سهمیه‌ای از عوارض آلایندگی پارس جنوبی به شهرستان‌های خارج از استان داده نخواهد شد و سهمیه شهرستان دیر هم محفوظ است.

نوای جنوب: امام جمعه دیر گفت: جای نگرانی نیست و سهمیه‌ای از عوارض آلایندگی پارس جنوبی به شهرستان‌های خارج از استان داده نخواهد شد و سهمیه شهرستان دیر هم محفوظ است. حجت الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با مهر در واکنش به انتشار نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص نحوه توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی و حذف نام شهرستان دیر در روزهای اخیر در فضای مجازی، اظهار داشت: انتشار این نامه در فضای مجازی نگرانی‌هایی در بین مردم استان بویژه شهرستان دیر به وجود آورد و افرادی که در جریان موضوع نبودند در فضای مجازی مسائلی مطرح و مسئولان استان و شهرستان را متهم به عدم دفاع از حقوق مردم و استان و شهرستان کردند.

امام جمعه دیر افزود: احساس مسئولیت نسبت به مسائل و مطالبه‌گری و درخواست از مسئولان برای پیگیری و رفع مشکلات و نقد و انتقاد از عملکرد مسئولان حق هر شهروندی است اما نکاتی است که همه شهروندان باید مراعات کنند.

وی ادامه داد: اواخر سال ۹۸ نامه‌ای از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص سهمیه بندی عوارض آلایندگی پارس جنوبی داشتیم که اسمی از شهرستان دیر در آن نبود و برای شهرستان‌هایی از استان‌های همجوار (فارس و هرمزگان) سهمیه‌ای از عوارض آلایندگی در نظر گرفته بودند.

حسینی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که مسئولان استان و شهرستان داشتند به‌ویژه نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری در تماس با رئیس دفتر رئیس جمهور این مسئله به این صورت حل شد که از جای دیگری بودجه‌ای در اختیار شهرستان‌های استان‌های همجوار قرار دهند و بخشی از عوارض آلایندگی که توزیع نشده بود در خود استان سهمیه بندی و بین شهرستان‌های متأثر از آلایندگی پارس جنوبی توزیع شود.

ابطال مصوبه در دیوان عدالت

وی یادآور شد: از آن موقع تا الان سه مرحله سهمیه عوارض آلایندگی شهرستان دیر پرداخت شده که آخرین آن در سال جاری بوده است، بنابراین این طور نیست که کسی پیگیری نکرده و از حقوق مردم دفاع نکرده است؛ این تعابیری که در فضای مجازی نسبت به مسئولین به کار برده می‌شود از سر دلسوزی و درد است اما وقتی از موضوعی اطلاع ندارید از کسانی که مطلع هستند، بپرسید.

امام جمعه بندر دیر گفت: جای نگرانی نیست و سهمیه‌ای از عوارض آلایندگی پارس جنوبی به شهرستان‌های خارج از استان داده نخواهد شد و سهمیه شهرستان دیر هم محفوظ است.

وی تاکید کرد: در این گونه موارد مواظب باشیم هم خودمان را بی جهت ناراحت نکنیم هم برای مردم ایجاد نگرانی نکنیم و هم باعث تخریب و تضعیف مسئولانی که پیگیر ماجرا هستند، نشویم.

حسینی خطاب به افرادی که در فضای مجازی فعال هستند، توصیه کرد: ابتدا نسبت به صحت مطلب و کلیپی که می‌خواهید در فضای مجازی پخش کنید، کسب اطلاع کنید و بدون تحقیق موضوعی را نشر ندهید.

وی اضافه کرد: اخیراً هم با پیگیری شهردار و شورای اسلامی دیر، یکی از وکلا از طریق دیوان عدالت اداری آن صورتجلسه مربوط به این قضیه را ابطال کردند که ما تشکر می‌کنیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
امام جمعه دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار