نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1402 - 01:32

نوای جنوب:دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ پویش ((نه به چهارشنبه سوزی)) ویژه دانش آموزان با حضور حسینی بخشدار بخش شبانکاره، حجت الاسلام پردل امام جمعه، رستمی رئیس آموزش و پرورش، مسئول بیمارستان محلی، جانشین فراجا بخش و همچنین کارشناس اورژانس شهر شبانکاره در محل دبیرستان متوسطه اول شهید بحرانی فرد برگزار گردید. 

 

نوای جنوب:دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ پویش ((نه به چهارشنبه سوزی)) ویژه دانش آموزان با حضور حسینی بخشدار بخش شبانکاره، حجت الاسلام پردل امام جمعه، رستمی رئیس آموزش و پرورش، مسئول بیمارستان محلی، جانشین فراجا بخش و همچنین کارشناس اورژانس شهر شبانکاره در محل دبیرستان متوسطه اول شهید بحرانی فرد برگزار گردید. 

 

در این مراسم ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره چهارشنبه‌سوری را جشن پیشواز از بهار و نوروز عنوان و به  بیان تاریخچه مختصری از این آیین اشاره و اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری جشن پیشواز از بهار و نوروز است؛ آیین چهارشنبه سوری یک سنت دیرینه در بین ایرانیان است، گذشتگان ایرانی در روزهای پایان سال و در آخرین سه‌شنبه هر سال (شب چهارشنبه) برای استقبال از فصل بهار، در زمان غروب آفتاب، آتش روشن می‌کردند و از روی آن می پریدند و با خواندن این شعر که «زردی من از تو، سرخی تو از من»، بیماری‌ها، ناراحتی‌ها و نگرانی‌های سال کهنه را به آتش می سپردند تا بتوانند سال نو را با شادی و نشاط آغاز کنند. متاسفانه در سالهای اخیر تفریحات حاشیه‌ای و خطرسازی مانند انفجارهای ترقه و آتش‌بازی از حاشیه به متن آمد و خاطره تلخ انفجار مواد محترقه غیراستاندارد در دست و صورت کودکان و نوجوانان، شادی این آئین را به ترس و واهمه از تکرار حوادث تلخ تبدیل کرده است، که باید با انجام کارهای فرهنگی و آگاه سازی خصوصاً برای جوانان و نوجوانان خطرات ناشی از آن را به صفر برسانیم. 

 

وی خطاب به مردم بویژه نوجوانان و جوانان که بیشتر در این شب نقش و فعالیت دارند گفت : شادی از ملزومات زندگی انسان‎هاست، اما اگر برای ایجاد این شادی از اسباب و ملزوماتی استفاده کنیم که تهدیدی برای سلامتی باشند این کار نه تنها قابل دفاع نیست بلکه مذموم و عملی بسیار زشت می‌باشد. علی‌رغم آماده‎باش کامل اورژانس و فوریت‎های پزشکی، این وظیفه خود شما جوانان و نوجوانان و شهروندان است که در روز‌های پایان سال به ویژه چهارشنبه‎سوری مراقب حوادث احتمالی ناشی از این قبیل اقدامات خطرآفرین باشید. 

 

وی در ادامه عنوان کرد: عمده‎ترین حوادث ناشی از استفاده از موادمحترقه و ترقه در این روز‌ها آسیب به چشم و سوختگی‎ها می‌باشد، خانواده‎ها توجه داشته باشند از روشن کردن آتش در محیط‎هایی که احتمال سرایت آن و در نزدیکی مواد اشتعال‌زا می‌باشد اجتناب کنند، هر چند بهتر است در این شب راه‎های بی‌خطر برای شادی انتخاب کنند تا علاوه بر لذت بردن در کنار خانواده از هرگونه حادثه احتمالی جبران‎ناپذیر پیشگیری نمایند .

حسینی از آماده‎باش کامل فراجا و تیم های امداد رسانی در شب چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: فراجا، آتش‌نشانی، اورژانس و فوریت‎های پزشکی در آماده‎باش کامل خواهند بود تا در صورت وقوع هرگونه اتفاق ناگواری در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

 

حسینی در پایان با اشاره به پویش نه به چهارشنبه سوزی بیان کرد: امید است راه اندازی این پویش با عنوان « نه به چهارشنبه سوزی » کمک شایانی در راستای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در شب چهارشنبه پایان سال بکند و جوانان و نوجوانان با اجتناب از رفتار پُرخطر در این شب، قدر نعمت سلامتی خود را بدانند و به افرادی که در دستگاه‌های انتظامی، خدمات رسان و امدادی مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند زحمت مضاعف ندهند.

طی این پویش دانش آموزان با قرائت سوگند نامه هم قسم شدند تا در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران از رفتارهای پرخطر بخصوص مواد محترقه پرهیز نمایند.


















کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار