نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 آبان 1402 - 19:31

نوای جنوب:بخشدار شبانکاره: دانش آموزان عزیز!  شما میراث دار گنجینه گرانبهایی هستید با گذشته پر افتخاری و تاثیری که دانش آموزان در انقلاب داشته اند، این انقلاب مثل همیشه باز هم به میدان داری دانش آموزانی انقلابی، آگاه و ولایتمدار نیاز دارد .

نوای جنوب:بخشدار شبانکاره: دانش آموزان عزیز!  شما میراث دار گنجینه گرانبهایی هستید

بخشدار شبانکاره: دانش آموزان عزیز!  شما میراث دار گنجینه گرانبهایی هستید با گذشته پر افتخاری و تاثیری که دانش آموزان در انقلاب داشته اند، این انقلاب مثل همیشه باز هم به میدان داری دانش آموزانی انقلابی، آگاه و ولایتمدار نیاز دارد .

شنبه ۱۳ آبان با حضور گسترده آحاد مردم بخش شبانکاره، دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان راهپیمایی با شکوه استکبار ستیزی و روز دانش آموز در شبانکاره برگزار گردید.

این راهپیمایی با خروش مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از میدان حافظ تا یادمان شهدای گمنام ادامه یافت همچنین اقشار مختلف مردم و دانش آموزان با شعارهایی حمایت خود را از مردم و کودکان فلسطین و آرمان های جبهه مقاومت را اعلام داشتند. 

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در جمع مردمی و دانش آموزان شرکت کننده در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان اظهار داشت: یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور رشادت‌ها و شهادت‌های عزیزانی است که در طول دوران انقلاب و نیز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی و در راه دین و میهن خود جانفشانی کردند و همچنین شکست هیمنه آمریکا و استکبار جهانی به دست ملت غیور و بااراده ایران اسلامی است که موجی عظیم از مقاومت در دل آزادگان جهان برافروخت و ابهت پوشالی ستمگران عالم به سرکردگی آمریکا را درهم فروریخت.

ابراهیم حسینی با برشمردن علل نامگذاری این روز و حوادث تاریخی آن افزود: حوادث سه‌گانه این روز عبارتند از:

۱_ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، تبعید حضرت امام خمینی(ره) به خاطر یک سخنرانی پرشوری که چند روز قبلش در شهر مقدس قم علیه اقدامات شاه خائن و قانون کاپیتالاسیون ایراد فرمودند بود. که در آن حق حاکمیت مطلق شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر جامعه اسلامی و ملت ایران رسمیت یافته بود و در مقابل تمام جنایات نیروهای نظامی آمریکایی در کشور هیچ فرد ایرانی و حتی دادگاه های ایران نیز نمی توانست کوچکترین اعتراضی بکند. اما امام آمد و علیه این قانون شاهنشاهی _ آمریکایی اعتراض کرد و مزدوران شاه بلافاصله امام را از کشورمان بیرون و به کشور ترکیه تبعید نمودند .

 

۲_ کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷  در این روز دانش آموزان مدارس مختلف همراه با دانشجویان به طرفداری امام پرداخته و علیه رفتارهای ضد دینی شاه خائن و وطن فروش، شعار سردادند و جلادان مزدور آمریکا از اینها انتقام گرفتند و روی این دانش آموزان و دانشجویان انقلابی آتش گشودند و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند.

 

۳_ تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام راحل، در آن روز به مناسبت سالروز تبعید حضرت امام و سالروز شهادت دانش آموزان، جوان های انقلابی و عاشق و پیرو امام به میدان آمدند و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند. زیرا در انقلاب اول دست نشانده آمریکا یعنی شاه از کشور بیرون انداخته شد و در انقلاب دوم یعنی ۱۳ آبان ۱۳۸۵ خود آمریکا از کشور ریشه کن  و بیرون انداخته شد؛ و نگاه استکبارستیزی را به‌عنوان شاخصه یک حکومت الهی در وجود نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم آن‌چنان رشد داد که در مسیر مبارزه افتخارآمیز، همیشه پیشرو هستند و امتداد این تفکر در حوادث اخیر فلسطین قهرمان هم تبلور یافته و موجب عصبانیت اشرار عالم شده است.

وی در ادامه بیان کرد: استکبار جهانی در تمام این سال ها هر کاری که لازم بود انجام داده است از جنگ تحمیلی ، تحریم و حمایت از گروههای ضد انقلاب ... تا به این نظام الهی ضربه بزنند اما به لطف خدا و پشتیبانی مردم با بصیرت ناکام ماندند.

 

حسینی به دانش آموزان توصیه نمود: دانش آموزان عزیز!  قدر خودتان را بدانید قدر انقلابی که با ایثارگری هزاران زن و مرد و  پیر و جوان  به دست آمده است بدانید. سفارش و وصیت تمامی شهدا این است که پیرو ولایت و امام باشید انقلاب را خوب نگهداری کنید و در مقابل دشمنان مقاومت نشان دهید که خدا با شماست و پیروزی نهاییِ غلبه مستضعفین بر مستکبرین بسیار نزدیک است.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: دانش آموزان عزیز!  شما میراث دار گنجینه گرانبهایی هستید با گذشته پر افتخاری و تاثیری که دانش آموزان در انقلاب داشته اند، این انقلاب مثل همیشه باز هم به میدان داری دانش آموزانی انقلابی، آگاه و ولایتمدار نیاز دارد . خوب درس بخوانید و در کنار درس با تهذیب و رفتار اسلامی خو بگیرید و آینده ای درخشان برای خود و میهنمان رقم بزنید. جنایتهای آمریکا و اسرائیل  و انگلیس و استکبار را فراموش نکنید و پشت سر امام امت یعنی حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی حرکت کنید و گوش به فرمان امام باشید و بدانید امروز ایران اسلامی میلیونها امثال شهید محمد حسین فهمیده در دامن خود پرورده است و دشمن از همین می ترسد.






















































کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار