نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 ارديبهشت 1402 - 07:42

نوای جنوب:علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در آئین   بزرگداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان شهرستان گناوه اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه به دلیل داشتن نیروی انسانی توانمند، در حوزه تعلیم و تربیت ریشه قوی دارد.

نوای جنوب:علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در آئین   بزرگداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان شهرستان گناوه اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه به دلیل داشتن نیروی انسانی توانمند، در حوزه تعلیم و تربیت ریشه قوی دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز، روز قدرشناسی و قدردانی از معلمان است، گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور اند و همچنین به عنوان طلایه داران جهاد تبیین محسوب  می شوند.

 

موحدی افزود: معلمی که افسر سپاه پیشرفت  کشور است و هم طلایه دار جهاد تبیین می باشد، به عنوان معلم تراز انقلاب اسلامی و مصداق عینی شجره طیبه می باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: امروز جامعه بشری و ایران اسلامی در سایه این درخت پر بار است و بالغ بر 16 میلیون دانش آموز ، میوه‌های این درخت تناور تعلیم وتربیت می باشند.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم وضعیت کشور بهتر شود و مشکلات و معضلات جامعه به حداقل برسد و امنیت بیشتری برای جامعه ایجاد شود، تنها راه تکریم معلم و ارتقا جایگاه معلمان است.

 

موحدی با اشاره به اینکه اولین گروه که در پاسداشت مقام معلم نقش دارد خود معلمان هستند، تصریح کرد: جهت گیری جامعه باید پاسداشت و تکریم معلم باشد و همان طور که آموزش و پرورش برای همگان است، همگان نیز باید برای آموزش و پرورش باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تمامی خدماتی که آموزش و پرورش یا حاکمیت برای معلمان می دهد هدف دانش آموز است؛ زیرا معلم جوانی خود را به فرزندان این آب و خاک هدیه می کند.

 

وی با بیان اینکه هیچ معلمی که روز اول این شغل را انتخاب کرده به فیش حقوقی اش توجه نکرده است، گفت: معلمان در انسان سازی نقش خطیری دارند که این نقش را نمی توان با پول یا هر چیزی قیاس کرد.

 

موحدی ادامه داد: اگر می گوییم همگان برای آموزش و پرورش باشند به این معنا است که در واقع همگان باید درخدمت دانش آموزان باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مسئولیت جامعه و مردم برای تکریم معلم نباید فقط معطوف به 12 اردیبهشت باشد بلکه هر روز ، روز معلم است.

 

وی افزود: اگر دیوار آموزش و پرورش کوتاه باشد یا کسی در فضای مجازی و یا حقیقی بر علیه نظام تعلیم و تربیت گام بر دارد و دست به تخریب بزند، به آینده ایران عزیز خیانت کرده است.

 

موحدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تمامی عرصه‌ها پا در رکاب نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، گفت: کرونا باعث گسست‌های علمی و تربیتی شد که این مسئله نیازمند توان مضاعف معلمان، مدیران و آموزگاران برای جبران این گسست  می باشد .








 

وی با تاکید بر اینکه اگر آموزش و پرورش حمایت نشود در جامعه با مشکلاتی مواجه می شویم، تصریح کرد: سال تحصیلی آینده باید سال همراهی کامل اولیا با نظام تعلیم و تربیت باشد تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب تربیت کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه قدردان زحمات وزارت اطلاعات هستیم، خاطر نشان کرد: دشمن امروز دختران و بانوان ما را نشان گرفته است و پیشرفت‌های علمی این قشر برای دشمن مهم است.

 

موحدی اضافه کرد: دشمن در اغتشاشات خاکریز خود را به سمت نهاد آموزش و پرورش آورد اما معلمان محکم ایستادگی کردند که در این استان با حمایت نماینده معزز ولی فقیه، استاندار بوشهر، دستگاه های امنیتی، انتظامی و سپاه با سربلندی از این آزمون تاریخی عبور کردیم.

 

وی عنوان کرد: فتنه دشمن برای سال آینده نظام و تعیلم تربیت مشخص نیست اما ما به عنوان خادم مردم در آموزش و پرورش برای این جنگ ترکیبی آماده ایم تا کمترین آسیب متوجه فرزندان ما شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه معلم و دانش ما نباید دغدغه صندلی، نیمکت و کولر داشته باشد، گفت: لایحه رتبه بندی بعد از 11 سال اجرایی شد و در استان بوشهر در فاصله یک ماه نزدیک به 60 هزار حکم صادر شد.

 

وی ارتقا جایگاه معلمان را از اهداف این طرح دانست و خاطر نشان کرد: ما به عنوان وکیل مدافع معلمان از مطالبات فرهنگیان دفاع خواهیم کرد و مشکلات طرح رتبه بندی نیز به صبر و حوصله رفع خواهد شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
علی موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار