نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 ارديبهشت 1402 - 17:18

نوای جنوب:رستمی می گوید: گزارش هایی مبنی بر ارتباط برخی پزشکان با صرافی ها در زمینه مبادله ارز داشته ایم که شائبه زیرمیزی، فرار مالیاتی و پولشویی را در پی دارد و در پرونده آنها ضبط شده تا در فصل اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار بگیرد.

نوای جنوب:رستمی می گوید: گزارش هایی مبنی بر ارتباط برخی پزشکان با صرافی ها در زمینه مبادله ارز داشته ایم که شائبه زیرمیزی، فرار مالیاتی و پولشویی را در پی دارد و در پرونده آنها ضبط شده تا در فصل اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار بگیرد.مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه عمده گزارشات فرار مالیاتی مربوط به پزشکان است، می گوید: این فرار مالیاتی یا کتمان درآمد در قالب دریافت سکه و ارز رخ می دهد که مردم می توانند در سامانه سوت‌زنی سازمان امور مالیاتی گزارشات خود را اعلام کنند و در صورت صحت گزارش، پاداشی به شخص گزارش دهنده ارائه می شود.

 محمدجواد رستمی در نشست خبری گفت: سال گذشته در این سامانه، 23 مورد فرار مالیاتی گزارش مردمی در استان بوشهر دریافت کردیم که 5 مورد تکراری بود و مابقی در دست بررسی نهایی است.

رستمی تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر ارتباط برخی پزشکان با صرافی ها در زمینه مبادله ارز داشته ایم که شائبه زیرمیزی، فرار مالیاتی و پولشویی را در پی دارد و در پرونده آنها ضبط شده تا در فصل اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار بگیرد.

پرداخت ۲۸۰۰ میلیاردی مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های بوشهر

وی در بخش دیگری از این نشست خبری ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار عوارض بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر واریز شده است.

رستمی با بیان اینکه اعتبار مذکور به نسبت جمعیت توزیع می شود، سهم هر شهر مرکز استان را به این شرح اعلام کرد: بوشهر 576 میلیارد تومان، برازجان 464 میلیارد تومان، گناوه 233 میلیارد تومان، کنگان 201 میلیارد تومان، اهرم 158 میلیارد تومان، خورموج 155 میلیارد تومان، جم 133 میلیارد تومان، دیر 109 میلیارد تومان، عسلویه 95 میلیارد تومان و دیلم 74 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مثلا در شهرداری بوشهر قریب 80 درصد اعتبارات سال گذشته آن از محل ارزش افزوده است، اظهار کرد: بی اطلاعی عمومی از اینکه درصد بالایی از درآمد شهرداری‌ها از محل مالیات تامین می‌شود، سبب ضعف در فرهنگ مالیاتی مودیان شده و قرار است از امسال پرداخت و هزینه‌کرد این درآمدها به صورت فصلی به صورت عمومی اطلاع‌رسانی شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ارزش افزوده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار