نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 اسفند 1401 - 22:25

نوای جنوب:از آموزه های دینی  به گفتمان فرهنگ سیاسی ما  "کاردر طول وعرض" جامعه سرایت نموده است...





نوای جنوب:از آموزه های دینی  به گفتمان فرهنگ سیاسی ما  "کاردر طول وعرض" جامعه سرایت نموده است...

آنجا که امام علی علیه‌السلام در فرمان خویش به مالک اشتر قریب به این مضمون تاکید فرمودند: "همانگونه که به خاص توجه داری! به عامه مردم نیز اهتمام کن ! که هریک را غفلت کنی ، موجب رنجش دیگری گشته ی ! بنابراین  به جلب رضایت متوازن هر دو طرف بر اساس موازین شرع همت گمار"!

اکنون پس از قرن ها این دیدگاه ه مدیریتی مولا ی متقیان در بُرد تخصصی مدیریت نوین به عنوان حرکت و کار و ارتباط در طول و عرض جامعه شناخته میشود که اهل فن بر آن تمرکز ویژه ای دارند. ( معمولا توده کف جامعه عرض جامعه محسوب می کنند)

در مرکز استان ما یعنی شهر بوشهر وقتی به آنالیز و تحلیل نحوه ارتباط ، تحرک فرهنگی و اجتماعی، کارگزار دولت  از بدو انتصاب تا کنون نگاهی می اندازیم چه در تقویم اجرایی و روزنگار خدمت و چه در نشست ها و جلسات خصوصی و عمومی،  براستی رگه های  خالص  با سازمان یافتگی منظم ارتباطات و تعامل کاربردی  از آنچه در مقدمه عرض شد را میتوان یافت و به گفته امروزی ها  "مهارت نرم " در برقراری ارتباط ‌و ارسال پیام به مقصد گیرنده را میشود برداشت کرد  تا جایی که  علاوه بر وقت گذاشتن مفصل برای گفت شنود با مردم عادی  و عموم مراجعان  متعدد، فضای جذب و ارتباط گیری با رسانه در ابعاد مختلف را میتوان به گونه ای تعمیمی  حس کرد.تا جاذبه ها حداکثری و دافعه حداقلی باشد.

"همراه "و "منتقد" با تمامی تفاوت های فردی در راس الخط جاذبه محدودیتی را در چرخه نشست و برخاست فضای پیرامون لمس نمی کند  و بسیار راحت به جمع بندی اقناعی  دو طرفه  می رسد یا نزدیک می شود. چیزی که جامعه ی سخت نیاز مبرم به آن دارد.   

و از طرفی  در پیام ها و گفتگو ها روند تصاعدی  دعوت و فراخوان  (رحیمی) با تمرکز برمحوریت اصول شناخته شده ،برای مخاطبین متنوع شنیدنی  و به سهولت قابلت دریافت با چاشنی هضم  می نماید این روند را می توان با الگو برداری  و تسری  در سایر جنبه های رفتار سازمانی دستگاهی به فصل رویش مطلوب ، سبز تر از همیشه  در محدوده حاصل خیزی که وضع می کنیم ، نوع ارتباط گیری های اجتماعی سازنده همزمان را دقیق ترعیان می سازد .

 

نمونه ی مرتبط اخیر: "وی درسازماندهی و ساماندهی گردهمایی معتمدین و مدیران اجرایی ستاد استقبال شهرستان نیز توانمندی خود را نشان داد سالن محل نشست بسیاری از مرکز شهر تا بخش و شهرو روستا و محلات آمده بودند که همدلی و همزبانی خود را در استقبالی حماسی و چشمگیر از رئیس جمور نشان دهند ونقش آفرینی کنند" (هر دست که دادند، از آن دست گرفتند)

 

در پایان  بصورت مختصر باید گفت؛ فرماندار بوشهر به شکلی معتبرومطمئن توانسته است فضای تعاملی  وتفاهمی ارزشمندومقبولی را با اصرار بر همین تجربه موفق در شهرستان حوزه ی کاری خویش ایجاد نماید.

 

عبدالمجید اورا فعال رسانه



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار