نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 مهر 1401 - 13:47
نظارت یا اجرا؟؟

نوای جنوب:در حالی که به صراحت در قانون اشاره شده شوراها صرفا وظیفه نظارتی بر شهرداری دارند و حق دخالت در امور شهرداری را ندارند اما در برخی شهرهای استان بوشهر گفته میشود برخی اعضاء بصورت پیدا و پنهان در  بیشتر!!!مسائل شهرداری نقش دارند!





نوای جنوب:جمالی معاون عمرانی وزیر کشور می گوید کار شورا نظارت است نه دخالت. اهم چالش‌ها و آسیب‌های دیگر شورای اسلامی شهر در دهه‌های گذشته را می‌توان در مواردی چون نداشتن تبیین و وضع قوانین و مقررات لازم برای نظام شورایی براساس اصول هفتم، صدم، صد و یکم و صد و سوم قانون اساس، محدود نگهداشتن اختیارات شوراها صرفاً در حوزه شهرداری و عدم مداخله آنان در سایر امور شهری، کم اثر بودن شوراهای اسلامی در انتهای سلسله مراتب نظام تصمیم گیری کشور خلاصه کرد.رئیس مرکز حراست وزارت کشور بیان اینکه شوراهای شهر در مسائل اجرایی شهرداری ها دخالت نکنند، گفت: وقتی شهردار سالم را انتخاب می‌کنید نباید به دنبال دخالت در امور اجرایی باشید.

نوای جنوب:در حالی که به صراحت در قانون اشاره شده شوراها صرفا وظیفه نظارتی بر شهرداری دارند و حق دخالت در امور شهرداری را ندارند اما در برخی شهرهای   استان بوشهر گفته میشود برخی اعضاء  بصورت پیدا و پنهان در   بیشتر!!!مسائل شهرداری نقش دارند!

در حالی که در سالهای گذشته زیاده خواهی،عدم اطلاع از وظایف و دخالت فراقانونی برخی اعضاء شورا موارد تلخی را در استان رقم زد و این می تواند عبرت آموز باشد اما از گوشه و کنار خبر می رسد در برخی شهرهای استان برخی اعضاء بوفور در شهرداری حضور موثر!!دارند و مداخله انها نیز همچنان در موارد مختلف وجود دارد و این افراد به نوعی خودرا مالک شهرداری می دانند بطوری که تحمل هیچکس و هیچ چیز جز موارد دلخواهشان!!را ندارند .(ادامه دارد)



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای شهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار