نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 10:04

نوای جنوب: فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی می‌گوید: سرفه‌های خشک همراه با تب، ضعف و بی حالی و تهوع از علائم و نشانه‌های ابتلا به کرونا است.

نوای جنوب:

سرفه‌های خشک همراه با با تب از علائم ابتلا به کرونا   فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی می‌گوید: سرفه‌های خشک همراه با تب، ضعف و بی حالی و تهوع از علائم و نشانه‌های ابتلا به کرونا است.

  دکتر افشین شیرکانی بیان کرد: سرفه یکی از علائم آسم و آلرژی است در حالی که دو سوم افراد کرونایی هم سرفه  می‌کنند، اما اینکه این سرفه‌ها آسماتیک و آلرژی یا کرونا است بستگی به دیگر نشانه‌ها دارد.

وی افزود: معمولا افراد کرونایی سرفه‌هایشان با تب و ضعف و بی حالی و تهوع همراه است در حالی که افراد آسماتیک معمولا تب، ضعف و بیحالی ندارند و سرفه آن‌ها طولانی مدت است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی تاکید کرد: افرادی که مبتلا به آسم هستند و بیماری آن‌ها کنترل نشده بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین نکته که در برخورد با کرونا باید مد نظر داشته باشیم این است که به جای ترس و نگرانی، با اعتماد به‌نفس بالا به توصیه‌های پزشکان گوش بدهیم و نکات ایمنی را جدی بگیریم.

دکتر شیرکانی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از کرونا باید ضمن شستن صحیح دست‌ها و استفاده از ماسک، از رفتن به مکان‌های شلوغ  و سفر و گردش خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: باید به خاطر داشته باشیم که بیماری آسم و آلرژی با دارو کنترل می‌شود در حالی‌که کرونا ویروس تا این لحظه واکسن و دارویی برای آن وجود ندارد و بهترین راه پیشگیری است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار