نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 23:01
صبح امروز اعلام شد

نوای جنوب:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام رسیدن کرونا به استان بوشهر از ابتلای قطعی ۳۵۱۳ نفر به کرونا در کشور خبر داد.





نوای جنوب:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام رسیدن کرونا به استان بوشهر از ابتلای قطعی ۳۵۱۳ نفر به کرونا در کشور خبر داد.مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام رسیدن کرونا به استان بوشهر از ابتلای قطعی ۳۵۱۳ نفر به کرونا در کشور خبر داد.

سعید کشمیری ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
*بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۳ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تشخیص داده شد. از این تعداد ۲ نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان و یک نفر نیز در بیمارستان شهدای خلیج فارس آزمایش داده اند.

* ۲ بیمار که در بیمارستان برازجان بوده اند مرخص شده و الان در منزل تحت مراقبت هستند، و امروز نیز پس از اعلام پاسخ آزمایش همکاران ما مراجعه کرده و تمام اموزش های لازم نیز به آنان داده شده است.

* مورد بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز از استان آلوده برگشته است که دو هفته به مدت درمان وی اضافه شده ولی الان حال عمومی خوبی دارد.

*هر سه نفر بیمار مبتلا به شاغل بوده و از استان های آلوده به بوشهر برگشته اند، یک نفر ماموریت دو هفته ای داشته و دو نفر دیگر نیز ساکن استان های آلوده بوده اند.

* نکته مثبت این که هنوز این چرخه در داخل استان ایجاد نشده و ما در ابتدای چرخه هستیم، خواهش من از مردم این است که اجازه ندهند این چرخه ایجاد شود و بیماری از یک نفر به نفر بعد منتقل شود.نکته کلیدی بهداشت دست است و هنگام خرید و یا مراجعه به اماکن مختلف این موضوع رعایت شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت

* در مجموع ‌۷۳۹ مورد نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه ۱۵ مورد فوتی هم طی ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که شمار جانباختگان در مجموع به ۱۰۷ مورد رسید. تاکنون از ۲۳ هزار و ۳۲۷ مورد مشکوک، نمونه اخذ شده است.

* چهار استان تهران با ۱۳۵۲ نفر مبتلا، گیلان با ۳۳۳ نفر، قم با ۳۸۶ نفر و اصفهان با ۲۳۸ مورد مبتلا چهار استان کشور به عنوان  کانون شیوع شناخته می‌شوند که در استان اصفهان این موارد با محوریت شهرستان کاشان به دلیل همجواری با استان قم است.

*در استان مرکزی ۱۸۰ مورد، البرز ۱۷۳، مازندران ۱۲۱، قزوین ۱۱۱ ، خراسان رضوی ۸۹ ، سمنان ۶۰، گلستان ۳۷ ، آذریایحان شرقی ۶۵ ، اردبیل ۲۶ ، آذربایجان غربی ۱۰ ، همدان ۱۶ ، کردستان ۱۸ ، کرمانشاه ۲۲ ، ایلام ۱۱، خراسان جنوبی ۱۵ ، کردستان ۱۸، لرستان ۳۰، خوزستان ۶۳ ، فارس ۶۸ ، هرمزگان ۱۳ ، کهگیلویه و بویراحمد ۲، زنجان ۱۵، چهارمحال و بختیاری ۹، یزد هفت ، کرمان ۱۸، سیستان و بلوچستان ۱۹ مورد و خراسان شمالی نیز با سه مورد اعلام شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار