نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 دي 1402 - 13:15

نوای جنوب:نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی و اجتماعی شبانکاره با حضور دکتر افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و حجت الاسلام آزور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برگزار شد. 

نوای جنوب:نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی و اجتماعی شبانکاره با حضور دکتر افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و حجت الاسلام آزور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برگزار شد. 

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در ابتدای این نشست با تأکید بر اینکه شنیدن نقطه‌نظرات، پیشنهادات و راهکاها  اقشار مختلف مردم ارزشمند و هدایت‌کننده است افزود: نشست‌ها و سلسله‌جلسات در قالب‌ نشست های هم اندیشی ایمان و امید که آسیب‌شناسانه به مسائل بخش متمرکز است، جلسه اول این نشست با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد و این جلسه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر است که تلاشمان بر این است این نشست ها ادامه‌دار باشد و در حد امکان نسبت به رفع مسائل قدم اقدام نماییم.

 

بخشدار شبانکاره در ادامه با اشاره اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه بیان داشت: فرهنگ بستر و سنگ بنای دیگر مسائل است اگر به مسائل فرهنگی اهمیت کمتری بدهیم در جاهای دیگر قطعا شکست می خوریم.

حسینی با اشاره به نفوذ دشمن از طریق جنگ نرم در نسل جوان و تضعیف بنیان خانواده بیان داشت: امروز جنگ نرمی توسط دشمن وارد خانواده ها شده و بسیاری از آسیب های اجتماعی برآمده از جنگ نرم دشمن است. فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی که ریشه در قرن‌ها دارد و باعث فخر و مباهات هر ایرانی است، بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است.  

بخش شبانکاره یک بخش با سبقه فرهنگی بالا با عقبه شعر، ادب، موسیقی و هنر است و این مسئولیت ما را در حوزه فرهنگی چندین برابر می‌کند. 

حسینی خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر با اشاره به اینکه خواسته ها و دغدغه های بحقی از سوی فعالین فرهنگی و اجتماعی بخش شبانکاره با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های خوب در حوزه‌های فرهنگی وجود دارد که انتظار می رود در این حوزه دغدغه هایشان را شنیده و در جهت رفع آنها اقدام نمایید. 

وی با انتقاد از تکمیل نشدن چند ساله مجتمع فرهنگی هنری در شبانکاره گفت: با وجود هنرمندان و سرمایه‌های هنری و فرهنگی، بعد از چندین سال شروع بکار این مجتمع فرهنگی هنری متاسفانه این طرح تکمیل نشده است و جامعه هنری پیگیر جدی ادامه و تکمیل این پروژه بسیار مهم در بخش هستند، همچنین بازگشایی مجدد نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش شبانکاره خواسته دیگری بود که خوشبختانه این امر محقق شده است و از جنابعالی تقاضا حمایت از این نمایندگی برای ارائه خدمات به جامعه فرهنگ و هنر را داریم. 

همچنین کتابخانه عمومی شهر شبانکاره تنها کتابخانه عمومی بخش می باشد و با توجه به فضای آزادی که دارد و  استقبال بسیار خوب از این کتابخانه می شود درخواست مساعدت بیشتر و همچنین درخواست ساخت سالن اجتماعات برای این مرکز را داریم.

بخشدار شبانکاره در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌رو و مشارکت مردم در این آزمون سرنوشت ساز ،اظهار کرد: انتخابات مهمترین و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی است که از یکسو پایه های اجتماعی و قدرت سیاسی را نشان می دهد و از سوی دیگر ملاک خوبی برای ارزیابی توزیع قدرت در جامعه است؛ در شرایط حساس فعلی کشور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی رویداد مهم سیاسی پیش روی تمام آحاد جامعه است که همه ما باید با شور و با آگاهی در آن نقش‌آفرینی کنیم. عدم مشارکت گستردۀ مردم به هر دلیلی که باشد ، به مفهوم گام نهادن ناخواسته در مسیر دشمنان است. دشمن تلاش می‌کند تا مشارکت را به حداقل برساند و بر همین اساس نسبت به اقشار مختلف مردم خصوصاً جامعه فرهنگی بعنوان کسانی که مخاطب زیادی دارند و الگوی نسل جوان و نوجوان هستند، در زمینه دعوت به اصل مشارکت در انتخابات باید توجه شود. 

همه اقشار مردم باید این تجربه را داشته باشند که مشارکت آنها در اداره امور جامعه نمادین نیست و تأثیرگذار است.
































کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار