نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 مهر 1402 - 00:31

نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طی نیمه نخست امسال، ۸۲ درصد از تعهد اعلامی اشتغال استان بوشهر برای سال جاری محقق شده است.

نوای جنوب:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طی نیمه نخست امسال، ۸۲ درصد از تعهد اعلامی اشتغال استان بوشهر برای سال جاری محقق شده است.مصدق کشاورزی روز چهارشنبه در نشست «پاسخگویی مدیران به رسانه ها» در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس تعهد اعلامی در سال جدید، میزان اشتغال سال جاری استان بوشهر، ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر بوده که طی نیمه نخست امسال ۱۵ هزار شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این میزان اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده و فابل رصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصربح کرد: از ۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده در این استان، حدود ۶۰ درصد استغال برای مردان و مابقی برای بانوان است.

دبیر کارگروه اشتغال استان بوشهر با تشریح آمار اشتغالزایی در بخش‌های اقتصادی استان گفت: ۱۴.۵ درصد از آمار اشتغالزایی استان در بخش صنعت، ۶۱.۵ nرصد در بخش خدمات و ۲۴ درصد نیز در بخش کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: ۷۶.۵ درصد اشتغال ایجاد شده در منطقه شهری و ۲۳.۵ درصد نیز در بخش روستایی است.

کشاورزی ادامه داد: در صورتی که اشتغال ایجاد شده از محل اعتبارات پرداختی «بند ب تبصره ۱۶ » در سامانه رصد اشتغال به ثبت برسد میزان تحقق اشتغال استان فراتر از تعهد انجام شده و بالغ بر ۱۰۰ درصد خواهد بود .دبیر کارگروه اشتغال استان بوشهر از پایش مستمر اشتغال ثبت شده توسط دستگاههای اجرائی طی سه فرایند خبر داد و افزود: ۲ مرحله پایش در حال انجام و مرحله پایانی بازدید میدانی نیز برنامه ریزی شده است .

دولت سیزدهم، پیشتاز در حمایت از مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مجوز مشاغل خانگی بصورت الکترونیکی و برخط در استان بوشهر صادر شده است.

کشاورزی بیان کرد: توجه ویژه دولت سیزدهم و پیشتازی در حمایت از مشاغل خانگی در صدر قرار دارد و تسهیلات اعطائی افزایش ۱۶ برابری نسبت به وضعیت مشابه را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این کهه رقم اشتغال ایجادی در کشورهای توسعه یافته در حوزه مشاغل خانگی ۱۰ برابر کشور ما است، افزود: در چند سال اخیر اقبالی خوبی نسبت به ورود به عرصه مشاغل خانگی در استان بوشهر صورت گرفته که در ۲ سال اخیر این علاقه مندی و حضور چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی و ایجاد بانک اطلاعات مشاغل خانگی و الزام دستگاه‌ها و نهادهای متولی به انجام تکالیف قانونی محوله در خصوص مشاغل خانگی سعی در توسعه این نوع اشتغال در استان داریم.

اضافه شدن دهک ششم و هفتم به طرح مشوق کالا برگ الکترونیکی

کشاورزی با اشاره به اضافه شدن ۲ دهک جدید به طرح کالا برگ الکترونیک گفت: در این طرح، هفت دهک درآمدی می توانند با خرید ۲ میلیون ریال از یارانه خود ( از ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد کالایی طرح کالابرگ)، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه تشویقی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اجباری در این طرح نبوده و افراد مختار هستند که از کالابرگ الکترونیکی بهره‌مند شوند یا از یارانه نقدی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: یکی از اقدامات دیگر دولت سیزدهم کالابرگ الکترونیکی است که این اقدام بزرگی در حوزه اقتصاد بوده که هیچ دولتی حاضر به انجام آن نشد.کشاورزی تصریح کرد: مشمولین این طرح می توانند برای استفاده از این طرح از ۲ هزار فروشگاه که در سطح استان بوشهر پیش بینی شده برای خریدار انتخاب کنند.

وی افزود: تا پایان سال این طرح ادامه دارد و مشمولین طرح نباید دغدغه برای افزایش قیمت کالاهای آن نداشته باشند.

کشاورزی گفت: دولت برای افرادی که وارد این طرح می شود تضمین می دهد بنا به هر دلیلی هر اتفاقی در قیمت های ۱۱ قلم کالای اساسی بوجود آمد به همان قیمت سال ۱۴۰۱ به آنها محاسبه خواهد شد.






کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اداره کار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار