نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 بهمن 1401 - 10:18

نوای جنوب:بازار تجاری گناوه از بنادر شمال استان بوشهر در تعطیلات پایان هفته‌های اخیر با حضور انبوه گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور، دوباره گرمی سال‌های پیش از شیوع ویروس کرونا خود را باز یافته و کسب و کار و درآمد در آن رونق گرفته است.

نوای جنوب:بازار تجاری گناوه از بنادر شمال استان بوشهر در تعطیلات پایان هفته‌های اخیر با حضور انبوه گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور، دوباره گرمی سال‌های پیش از شیوع ویروس کرونا خود را باز یافته و کسب و کار و درآمد در آن رونق گرفته است.حضور خیل گردشگران و مسافران در تعطیلات هفته‌های اخیر در این شهرستان، فضای این بندر تجاری را دگرگون و رونق خاصی به کسب و کار مردم و بازاریان بخشیده است.

ساحل زیبا و ماسه‌ای، بازار تجاری با وفور اجناس خارجی، آب و هوای مناسب و مطلوب بهاری و وجود مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز باعث شده تا شمار زیادی از هموطنان از هر فرصتی برای سفر به این بندر زیبا استفاده کرده و از جاذبه‌های آن بویژه در اواخر سال بهره مند شوند.

در چند هفته اخیر که با تعطیلات چندروزه در کشور مواجه بودیم، شهرستان گناوه برخلاف دیگر شهرهای کشور که شرایط جوی از جمله سفیدپوش شدن از برف مشکلاتی برای آنها بوجود آورده است، با آب و هوای بهاری و مطبوع برخوردار شده که حتی خود مردم این بندر برایشان لذت بخش است.

وضعیت آب و هوایی و دیگر ظرفیت های این منطقه باعث شده تا بازار و ساحل این بندر مملو از مسافرانی از دورترین نقاط کشور شود که یا مشغول خرید کالا هستند و یا در ساحل به تفریح و قایق و اسب سواری می‌پردازند.

ساحل این بندر که از دیگر نقاط گردشگرپذیر گناوه است این روزها شاهد حضور جمعیت زیادی از هموطنان شده است.

هموطتان در این منطقه بکر به اقامت و تفریح می پردازند و با قایق‌های تفریحی و موتورهای چهارچرخ و اسب سواری، اوقات تعطیلات خودرا سپری می کنند.

حضور مسافران پرشمار در این ایام ، نوید نوروزی شلوغ را در این شهرستان می دهد که باید هم مسئولان و هم مردم خود را آماده استقبال و پذیرایی از آنها کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه گفت: این شهرستان در همه فصول سال پذیرای هموطنان از اقصی نقاط کشور می شود و در تعطیلات اخیر این منطقه شلوغ شده است.

حمزه بهاگیر افزود: در جند روز اخیر هتل ها و مسافرخانه های موجود شهر مملو از مسافران و گردشگران و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه بیشتر گردشگران در ساحل مستقر می شوند، کمپ گردشگری این اداره و دانشگاه آزاداسلامی و همچنین کلاس های درس برای اسکان درنظر گرفته شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر گناوه ادامه داد: ستاد خدمات سفر این شهرستان از چندین ماه پیش اقدام به تشکیل جلسات متعدد به ریاست فرماندار کرد و به منظور خدمات دهی مناسب به گردشگران اقدام به تشکیل ۱۴ کمیته کرده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه نوروز ۱۴۰۲ تقارن با ماه مبارک رمضان دارد، طبق دستورالعمل ابلاغی از مرکز کشور کمیته اقامه نماز بدین منظور بر مجموعه کمیته‌های ستاد خدمات سفر افزوده شده است.

بهاگیر گفت: سیاست های ابلاغی پیش بینی شده نوروز بر محوریت ماه رمضان و اجرای برنامه‌های نوروزگاه نیز متناسب با شان ماه مبارک برگزار خواهد شد.

حضور هموطنان بی شمار اگرچه در این بندر تجاری به رونق کسب و کار و اقتصاد مردم کمک می کند اما یک سری مشکلاتی را در این شهر از جمله ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به بازار تجاری ایجاد می‌کند.

عمده مسافرانی که وارد این شهر می شوند، بازار و ساحل را که از نقاط گردشگری آن است انتخاب می کنند و این امر باعث شده تا ترافیک سنگینی در بازار ایجاد شود و رفت و آمدها و دسترسی برای خرید روزانه مردم را دچار اختلال کند.

در چند روز تعطیلات اخیر که بازار تجاری این بندر پذیرای شمار زیادی مسافران و گردشگران در آستانه خریدهای نوروزی شده است، نیروی انتظامی و پلیس راهور برای کاهش حجم ترافیک و قفل نشدن خیابان های اصلی اقدام به مسدود کردن چهارراه بسیج به میدان مرکزی و بازار تجاری کرد تا تردد عابران را سهل تر کرده و تا حدودی مشکلات ایجاد شده ترافیکی را حل کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گناوه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار