نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 24 تير 1399 - 13:38

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: شهروندان گوشی تلفن همراه و تبلت و مانند آن را هرگز حریم شخصی ندانند و اطلاعات شخصی خود را در این دستگاه‎ها ذخیره نکنند چراکه در صورت از دست رفتن اطلاعات، دیگر نمی‌توان هزینه‌های اجتماعی و فردی آن را جبران کرد.

نوای جنوب: مهدی قاسمی اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که همواره در فضای مجازی در کمین افراد است، نقض حریم خصوصی آنها است که گاهی منجر به بی‌اخلاقی در فضای وب و از میان رفتن آبروی اشخاص می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای حفظ حریم خصوصی نیز شهروندان از نگهداری تصاویر و فیلم‌های خود روی دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند خودداری کنند چراکه این موارد بیشترین وقوع جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهند.

قاسمی افزود: حفظ حریم خصوصی در فضای واقعی و مجازی در گام اول بر عهده خود فرد محسوب شده و در حقیقت حریم خصوصی جزئی از زندگی هر شخصی است که دسترسی به آن فضا برای دیگران بدون اجازه و رضایت او یا بدون حکم قانون امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: عدم رعایت حفظ حریم خصوصی از سوی برخی از هموطنان باعث شده برخی از کاربران خواسته یا ناخواسته قربانی شوند.

قاسمی گفت: نخستین گام برای حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی منتشر نکردن اطلاعات شخصی و محرمانه از سوی کاربران است که باید در این خصوص دقت زیادی داشته باشند، چرا که انتشار این اطلاعات باعث می‌شود تا افراد سودجو از آنها سوء استفاده کرده و با آبرو و حیثیت کاربران بازی کنند.

وی حذف برنامه‌های غیر ضروری ، برای حفظ حریم خصوصی کاربران را ضروری برشمرد و گفت: حذف کردن برنامه‌های غیر قابل استفاده، به خصوص برنامه‌های کاربردی که دسترسی به رایانه کاربران را از راه دور ممکن می‌کنند مانند برنامه‎های  Remote Desktop RealVNC  و NetBIOS  باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر استفاده از دیوار آتش (firewall) را یک ضرورت خواند و گفت: این دیواره مانع وارد آمدن خسارت به شبکه‌ها و سایت‌هایی که کاربران به آن‌ها متصل هستند شده و قادر به تشخیص ماهیت برنامه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند به شبکه اینترنت متصل شوند.

قاسمی بیان کرد: کاربران همچنین باید ایمیل‌ها و پیام‌های ناخواسته و ارسال شده از سوی افراد ناشناس را مسدود و از باز کردن عکس‌ها و فایل‌های پیوست شده در ایمیل‌های تبلیغاتی و ناشناس خودداری و به هیچ‌وجه لینک‌های ناشناس ارسال شده در ایمیل و پیام‌های موبایلی را دنبال نکنند.

وی افزود: برخی از افراد سودجو منابع درآمدشان را از طریق نقض حریم خصوصی یا سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد به دست می‌آید و این افراد و گاهی اوقات شرکت‌ها با وضع برخی قواعد پیچیده به‌عنوان قواعد حریم خصوصی، به صورت ظاهری رضایت قربانی را برای اقدام به نقض حریم خصوصی‌شان، کسب می‌کنند.

قاسمی اظهارداشت: در باطن این امر به صورت کاملا ناآگاهانه‌ اتفاق می‌افتد، چرا که بسیاری از افراد بدون خواندن قراردادهای طولانی شرکت‌ها گزینه قبول دارم را انتخاب و به این افراد اجازه دسترسی به حریم خصوصی خود را می‌دهند.

وی تصریح کرد: پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن‌سازی فضای سایبری برای کاربران قانون‌مدار به کار گرفته است و همه کاربران باید همانند فضای واقعی، خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد بدانند و پلیس را در این مسیر یاری کنند.

وی عنوان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت و همچنین  در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار