نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 16:45

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر به دانش‌آموزان هشدار داد: در زمان امتحانات مراقب لینک‌ها و یا برنامه‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس باشید.

نوای جنوب:

  سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به صورت غیرحضوری و برخط، مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.
او ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، به دنبال فریب دانش‌آموزان هستند و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم افزار پرسرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سوالات امتحانات برخط، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزار‌های جاسوسی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، نرم‌افزار‌های جعلی نصب می‌کنند و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

قاسمی به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات برخط یا آنلاین، از طریق نرم‌افزار‌ها و لینک‌هایی که وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده اقدام کنند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی و آزمون‌های آنلاین، دروغ است و هدفی به غیر از سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.

او، با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جواب سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون، مبالغی با عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و از مردم خواست، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا را مد نظر قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را از راه پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار