نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 آذر 1399 - 16:36

نوای جنوب: اغلب این تماس‌ها از کشورهایی با هزینه‌های بالای مخابراتی مثل آفریقاست و هدف از این کار، کسب درآمدهای غیرقانونی از مشترکان سایر کشورهاست.

نوای جنوب:براساس اطلاعیه این پلیس، تماس‌های از دست رفته بین‌المللی یکی از شیوه‌های کلاهبرداران بین‌المللی است و این افراد ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می‌کنند؛ اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند. ولی به دلیل آن‌که این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود، به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود.

اغلب این تماس‌ها از کشورهایی با هزینه‌های بالای مخابراتی مثل آفریقاست و هدف از این تماس‌ها کسب درآمدهای غیرقانونی از مشترکان سایر کشورهاست.

با توجه به اینکه شماره‌ها می‌تواند از هر کشوری باشد و هیچ راهی برای شناخت آنها وجود ندارد، همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی باعث می‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر؟ تماس نگرفتن با این شماره‌ها می‌تواند کلاهبرداران را در اجرای اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد.

پلیس فتا توصیه کرد: اگر از یک شماره بین‌المللی یا غیرمعمول، تماس از دست رفته داشتید، برای تماس دوباره با آن شماره وسوسه نشوید. از برقراری تماس مجدد از دست رفته شماره‌های بین‌المللی ناآشنا و نامتعارف جدا خودداری کنید، زیرا در صورت گرفتار شدن مشترک به این مشکل، پرداخت قبوض بر عهده‌ خود فرد است.

پلیس فتا از کاربران درخواست کرده: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهید.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار