نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1403 - 14:55
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

نوای جنوب:معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به برنامه راهبردی دولت بر توسعه دریا محور، گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های مطلوب در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است. 





نوای جنوب:معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به برنامه راهبردی دولت بر توسعه دریا محور، گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های مطلوب در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است. مرتضی شاهمیرزایی شامگاه گذشته (چهارشنبه 9 خرداد) در جمع نمایندگان مجمع عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی که برای بازدید از چند مجتمع پتروشیمی در عسلویه به این منطقه سفر کرده بودند، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های مطلوب در مسیر رشد و پیشرفت قرارگرفته است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه راهبردی دولت بر توسعه دریا محور افزود: صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در کرانه های خلیج فارس و دریای عمان در حال توسعه است و با اجرایی شدن چندین طرح مهم و راهبردی با هدف تکمیل زنجیره ارزش در مناطق عسلویه، سیراف، کنگان، انرژی بر پارسیان و لامرد شاهد تحول در صنعت، متنوع تر شدن سبد محصولات پتروشیمی، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به ورود فاز نخست نیروگاه نگین مکران به مدار تولید تا پایان سال جاری، گفت: منطقه جاسک نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای چشم انداز بسیار خوبی برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی است و سواحل مکران نیز می توانند میزبانی مطمئن برای طرح های پتروشیمی باشند.

داخلی سازی نیازهای صنعت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: باید با عزمی جدی به سوی داخلی سازی نیازهای صنعت حرکت کنیم و از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز شویم و در تامین نیاز های صنعت پتروشیمی به توان داخلی تکیه کنیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: امروز 550 گرید انواع محصولات پتروشیمی در کشور تولید می شود و با سرمایه گذاری های جدید ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمایی رشد خواهد یافت و افزون بر تامین نیازهای داخلی جهش در صادرات را نیز شاهد خواهیم بود.

شاهمیرزایی با اشاره به بومی سازی کاتالیست ها گفت: در زمینه ساخت کاتالیست های مورد استفاده در صنعت نفت به ویژه پتروشیمی ها با محوریت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گام های آخر بومی سازی قرار داریم و خوشبختانه بسیاری از نیازهای صنعت به کاتالیست از داخل کشور تامین می شود.

وی تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سال گذشته میلادی برای نخستین بار موفق به کسب رتبه نخست تولید و فروش متنوع دانش فنی را در جهان گردید که این دستاوردی بزرگ برای صنعت پتروشیمی ایران به شمار می رود.

رفع موانع موجود مسیر رشد تولید

شاهمیرزایی با تاکید بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر رشد تولید افزود: وزارت اقتصاد و دارایی با تعامل با صنعت پتروشیمی و رفع برخی مشکلات مانند بحث های گمرکی و سازمان برنامه و بودجه با همکاری موثر خود زمینه ساخت طرح های توسعه ای را تسهیل و برخی موانع جدی در مسیر رشد تولید را رفع کنند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که شرکت های مبین، فجر و دماوند به شبکه سراسری برق در جنوب کشور، برق وارد مدار می کنند از وزارت نیرو خواست در تامین برق پتروشیمی ها در دیگر مناطق مانند پتروشیمی های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب همکاری بیشتری را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در سال گذشته سبب ایجاد تحول در صنایع پایین دستی پتروشیمی شد و شرکت ها با سهولت بیشتری نیازهای خود را تامین کردند و این روند در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر لزوم اتخاذ راهکاری قانونی و اجرایی برای رفع مشکل دریافت مطالبات شرکت های تولید کننده اوره ادامه داد: باید برای توسعه این صنعت ارزش آفرین همکاری و تعامل را با هدف افزایش ظرفیت تولید مورد توجه قرار داد و همگرایی میان اعضای مجمع می تواند هدف گذاری های انجام شده را محقق کند.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگانی از وزارت نفت، اقتصاد و دارایی، صمت، کار رفاه و تامین اجتماعی و همچنین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه شرکت داشتند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پتروشیمی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار