نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 بهمن 1402 - 08:09

نوای جنوب:با حضور ابراهیم حسینی بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش شبانکاره، کوروش رستمی دبیر این شورا و سایر اعضاء جلسه شورای آموزش و پرورش در محل بخشداری شبانکاره تشکیل شد.









نوای جنوب:با حضور ابراهیم حسینی بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش شبانکاره، کوروش رستمی دبیر این شورا و سایر اعضاء جلسه شورای آموزش و پرورش در محل بخشداری شبانکاره تشکیل شد.

طی این جلسه ابتدا حسینی بخشدار شبانکاره ضمن گرامیداشت هفته تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به اعضای این شورا در بخش گفت: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش نشانه تکامل مدیریت اجتماعی در جامعه ماست که توانسته است به پیشبرد اهداف کلی نظام تعلیم و تربیت کمک بسزایی نماید. 

وی همچنین با اشاره به معرفی شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان بعنوان شورای برتر برای دومین سال متوالی اظهار داشت: این نشان دهنده آن است که شهرستان دشتستان با چهار منطقه آموزش و پرورش مستقل در زمینه تشکیل منظم جلسات شوراهای آموزش و پرورش و مصوبات منتج به نتیجه خوبی را داشته است و این شورا توانسته در پیش برد اهداف نظام آموزش و پرورش در سطح استان پیشتاز باشد.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره همچنین با تاکید بر اهمیت شورای آموزش و پرورش بیان داشت: رسالت شوراهای آموزش و پرورش رسالت سنگینی است، شورای آموزش و پرورش در مقیاس استانی بعد از شورای تأمین و شورای اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که برای نسل آتی برنامه‌ریزی می‌شود و انتظار است همگی نسبت به حضور مستمر و منظم در این جلسات اهتمام و جدیت داشته باشند. 

ابراهیم حسینی با اشاره به همزمانی دهه فجر امسال با اعیاد ماه رجب و تبریک این مناسبت ها اظهار داشت: موضوع یوم الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که از موضوعات این جلسه است فرصت مغتمی است که ما دستاورد های انقلاب اسلامی را برای نسل نوجوان و جوان تبیین نمایم. 

بخشدار شبانکاره در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه بیان داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تاییدی بر حقانیت نظام و در واقع مشارکت در تعیین سرنوشت خود و یاس و ناامیدی دشمنان است. ما باید با حضور در پای صندوق‌های رای، اتحاد و اقتدار خود را بیش از پیش به رخ دشمنان بکشیم و از همه مردم و بویژه شما فرهنگیان از یکسو بعنوان کسانی که تعداد زیادی از شما بعنوان همراهان ما در مرحله اجرا و نظارت در انتخابات هستید و همچنین از سویی دیگر تاثیر انگیزشی و تبیینی بالایی بر دانش‌آموزان بعنوان رای اولی‌ها دارید دعوت می‌کنم در این امر تلاش مضاعفی داشته باشید و انشالله در پای صندوق رای حضوری گسترده و دشمن شکن فرهنگیان و دانش آموزان را مانند ادوار گذشته داشته باشیم. 

حسینی با اشاره به اهمیت حضور نسل جدید انقلاب در انتخابات، بر تشویق رای اولی‌ها برای حضور در انتخابات تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای پشتوانه محکمی برای اقتدار، امنیت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین باید همایش رای اولی ها را بصورت بسیار ویژه در این ایام داشته باشیم. 

حسینی در ادامه سخنانش با اشاره به نقش پررنگ برنامه‌ریزی در حوزه پرورشی و تربیتی، اهتمام جدی و اتخاذ تدابیر ویژه در این حوزه را توسط مسؤولان امر را خواستار شد. 

وی با اشاره به اهمیت اعزام راهیان نور دانش آموزی و اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس افزود: نباید اجازه دهیم جانفشانی ها و ایثارگری هایی که شهیدان، جانبازان و رزمندگان ما در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس که برای اسلام، وطن و ناموس جنگیدند فراموش شود. اردوهای راهیان نور فرصتی مناسب برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌ هایی که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند باید به نسل ‌های آینده انتقال داده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش در بخش شبانکاره بیان نمود: برگزاری اعتکاف طی روز های آینده، گرامیداشت میلاد امام علی (ع) و روز پدر، جشن تکلیف دختران دانش آموز، هفته فرهنگ و هنر در مدارس طی ۷ لغایت ۱۲ بهمن از دیگر موضوعات جلسه شورای آموزش و پرورش است که می بایست با برنامه ریزی های صورت گرفته شده به شکل شایسته اجرا گردد. 

در ادامه کوروش رستمی دبیر شورای آموزش و پرورش؛ ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش برای بهبود کیفیت و فرآیندهای آموزشی و پرورشی را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: آموزش و پرورش نهادی اجتماعی و فرهنگی است که اجتماعی بودن به معنای دخیل بودن همگان در کمک به پشبرد اهداف متعالی آموزش وپرورش است. در سایه تلاش همه دست اندرکاران نظام تعلیم وتربیت و مشارکت خانواده ها و اعضای شوراهای آموزش وپرورش است که آموزش وپرورش می تواند به موفقیتهای فرهنگی ،آموزشی ،ورزشی و جشنواره ها در سطح استان و کشور دست پیدا کند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار