نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 آذر 1402 - 19:04

نوای جنوب:نوای جنوب:این جلسه عصر شنبه ۱۱ آذرماه به ریاست بنافی فرماندار شهرستان دشتستان و با حضور حسینی بخشدار شبانکاره، بارگاهی معاون سیاسی فرماندار، دهقان معاون برنامه‌ریزی فرماندار، مسئولین جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مسئولین آب منطقه ای استان و شهرستان و تعدادی از کشاورزان در محل سالن اجتماعات بخشداری شبانکاره برگزار شد. 

نوای جنوب:این جلسه عصر شنبه ۱۱ آذرماه به ریاست بنافی فرماندار شهرستان دشتستان و با حضور حسینی بخشدار شبانکاره، بارگاهی معاون سیاسی فرماندار، دهقان معاون برنامه‌ریزی فرماندار، مسئولین جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مسئولین آب منطقه ای استان و شهرستان و تعدادی از کشاورزان در محل سالن اجتماعات بخشداری شبانکاره برگزار شد. 

بنافی فرماندار دشتستان تدوین طرح الگوی کشت و نظارت بر اجرای آن را باعث کاهش میزان مصرف آب و افزایش بهره‌وری خاک دانست و افزود: عدم رعایت الگوی کشت یکی از مهمترین دلایل نابسامانی بازار محصولات کشاورزی است در صورتی که اگر الگوی کشت به شکل صحیح اجرا شود نه کشاورز این همه خسارت می بیند نه مصرف کننده و نه دولت مجبور به دخالت در بازار می شود و از خرید توافقی حمایت می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیگیری ها و هماهنگی با استاندار محترم امسال نیز ۶۰۰ هکتار از زمین های بخش شبانکاره جهت کشت صیفی در نظر گرفته شده که جهاد کشاورزی با هماهنگی اداره آب منطقه‌ای نسبت به مدیریت این امر بر اساس محدودیت های اعمال شده در تمام کانال‌های سطح بخش اهتمام ورزند و همچنین از تاریخ ۱۲ آذر ماه کشاورزان گندمکار جهت ثبت نام و پرداخت آب بها به اداره آبیاری شبانکاره مراجعه نمایند و آب منطقه ای موظف است در تاریخ ۱۵ آذر آب را رهاسازی نماید.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در راستای اجرای صحیح طرح الگوی کشت اظهار داشت: الگوی کشت صرفا مربوط به جهاد کشاورزی نیست و به عنوان یک راهبرد اقتصادی به منظور تامین امنیت غذایی و منابع آبی همکاری سایر دستگاه‌ها و کشاورزان را میطلبد.

حسینی بیان کرد: الگوی کشت طرحی علمی است که با اجرای صحیح آن از بروز خسارت های احتمالی جلوگیری خواهد شد. آموزش، ترویج و ارائه برنامه های دقیق به کشاورزان از مهمترین اقداماتی است که جهاد کشاورزی در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود باید برای رسیدن به این هدف روی آن کار کند.

بخشدار شبانکاره در حمایت از کشاورزان بیان کرد: اقدامات مقرون به صرفه و تامین به موقع بذر و کود، معرفی کشت های جایگزین و حمایت کشاورزان در هر سه مرحله کاشت، داشت و برداشت در اجرای موفق طرح اثر گذار است.








































کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار