نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 آبان 1402 - 22:42

نوای جنوب:نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش شبانکاره به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به ریاست ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره و با حضور حجت‌الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره، عباسی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان و سایر اعضاء در محل کتابخانه عمومی امام خامنه ای شبانکاره برگزار شد.

نوای جنوب:نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش شبانکاره به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به ریاست ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره و با حضور حجت‌الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره، عباسی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان و سایر اعضاء در محل کتابخانه عمومی امام خامنه ای شبانکاره برگزار شد.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در این نشست با اشاره به توصیه ها و تاکیدات دین مبین اسلام به مطالعه و کتابخوانی، بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

حسینی به نقش کتاب در زندگی پرداخت و افزود: در سنین پایه کتابخوانی باید نهادینه شود، کودکان و نوجوانان را باید تشویق به خواندن کتابهای مفید کرد، این عزیزان آینده ساز جامعه هستند و می بایست در این زمینه هوشمندانه کار کرد چرا که آینده متعلق به کسانی است که اهل مطالعه و علم آموزی هستند. با توجه به اینکه نسل جدید مقداری با کتاب فاصله گرفته باید با تشویق و ترغیب و ارائه ایده های جدید مانند پویش کتاب، جشنواره کتاب جذب حداکثری صورت گیرد.  

وی طرح پیشخوان در روستاهایی که قابلیت اجرای این طرح را دارند در بخش شبانکاره خواستار شد و افزود: این طرح قطعا با استقبال خوبی از سوی مردم خصوصا دانش آموزان روبرو خواهد شد. و با توجه به این ظرفیت و استعدادهای خوب دانش آموزان روستا، تراز فرهنگی جامعه را در حد اعلا نگه داشت. 

بخشدار شبانکاره در ادامه صحبت های خود به نقش دستگاه های فرهنگی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود:

در تمام مدارس ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود دارد ولی باید با مدیریت شایسته این مهم محقق شود.

بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی در آشنا کردن دانش آموزان با محیط سازنده کتابخانه ها و کتابخوان کردن آنان بسیار تاثیر گذار است و اقدامی شایسته است. 

آموزش و پرورش منطقه شبانکاره و مدیران مدارس این موضوع را مدنظر داشته باشند. 

حسینی همچنین، در خصوص قانون پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها اظهار کرد: پرداخت به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها در توسعه فرهنگ کتاب ‌و کتابخوانی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. شهرداری در کنار کار عمرانی که وظیفه ذاتی این دستگاه است بصورت همزمان مجری کار فرهنگی و فرهنگ سازی در جامعه است، انتظاری که از مجموعه شهرداری و شورای شهر شبانکاره است با توجه به اینکه همگی رویکردی فرهنگی دارند امید است با مساعدت شهرداری و اعضای شورا، کتابخانه‌های عمومی امام خامنه ای شبانکاره از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کنند.

وی همچنین خواستار همکاری دستگاه‌های فرهنگی جهت هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در بخش شبانکاره شد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: اسلام، به علم و دانش اهمیتی ویژه و ارزشی فوق العاده می دهد، گسترش و  ترویج فرهنگ کتابخوانی ضرورت اجتماعی است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه و برای آن اهتمام جدی صورت گیرد.

همچنین در این نشست عباسی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان و خانم زارع رئیس کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای شبانکاره در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشتند: این هفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه شروع می‌شود و برنامه های فرهنگی متعددی برای هفته کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته ایم. به همین مناسبت از عضویت رایگان علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی استقبال می کنیم و افراد می توانند با در دست داشتن کارت شناسایی و یک قطعه عکس ثبت نام کنند.

در ادامه هر کدام از اعضای انجمن به بیان موضوعات فرهنگی بویژه فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء کمی و کیفی فضای کتابخانه عمومی شبانکاره و ارائه پیشنهادات و ایده هایی خود جهت برگزاری با شکوه تر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی پرداختند. 


















کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار