نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1402 - 17:51

نوای جنوب:نشست هماهنگی دبیرخانه شهر ملی حصیربافی ایران با حضور معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر،رئیس میراث فرهنگی دشتستان و مسئولان محلی بخش و شهر آب پخش در دفتر شهردار آب پخش برگزار شد 

نوای جنوب:نشست هماهنگی دبیرخانه شهر ملی حصیربافی ایران با حضور معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر،رئیس میراث فرهنگی دشتستان و مسئولان محلی بخش و شهر آب پخش در دفتر شهردار آب پخش برگزار شد 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آب پخش،به منظور هماهنگی بیشتر جهت پیشبرد اهداف و برنامه های دبیرخانه شهر ملی حصیر بافی ایران،نشستی در دفتر شهردار آب پخش برگزار گردید 

شهردار آب پخش؛

بازارچه صنایع دستی در آب پخش احداث می شود/نصب اِلمان شهر ملی حصیربافی ایران در آینده ای نزدیک 

شهردار آب پخش با اعلام اینکه شهر آب پخش در شهریورماه سال ۹۹ از سوی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان شهر ملی حصیربافی ایران انتخاب و معرفی شده است اظهار داشت:با توجه به ظرفیت های فراوان شهر آب پخش در این زمینه و وجود نخلستانهای زیبا و مواد اولیه مرغوب بافت حصیر این مهم اتفاق افتاد و انشالله تلاش می کنیم با برنامه ریزی و توجه بیشتر به سمت شهر جهانی حرکت کنیم. 

مهندس افشین خجسته پور افزود:در این راستا با همراهی شورای اسلامی شهر ،دفتر دبیرخانه شهر ملی حصیر را ایجاد کرده و مدیر روابط عمومی شهرداری را نیز به عنوان دبیر معرفی کردیم 

خجسته پور افزود:یکی از خواسته های فعالان عرصه حصیربافی ایجاد بازارچه صنایع دستی بود که بحمدلله در حال برنامه ریزی جهت اجرای آن هستیم و انشالله در آینده ای نه چندان دور احداث و به بهره برداری خواهد رسید 

شهردار آب پخش خاطرنشان کرد:البته در انتهای سال گذشته تا ایام نوروز محل هایی در ورودی های شهر جهت برپایی غرفه های عرضه صنایع دستی به صورت رایگان در اختیار فعالان این عرصه گذاشتیم و بحمدلله فروش بسیار خوبی نیز داشتند. 

خجسته پور از ساخت اِلمان شهر ملی حصیربافی ایران خبر داد و گفت:این اِلمان ساخته شده و انشالله در آینده ای نزدیک در مکانی مناسب نصب خواهد شد. 

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر؛

از برنامه های شهر ملی حصیربافی ایران حمایت ویژه خواهیم کرد/احداث دبیرخانه دائمی شهر ملی حصیربافی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: شهر آب پخش با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی که داشت به عنوان شهر ملی حصیربافی ایران انتخاب شد و باید با هدف گذاری مناسب و تلاش جهت تحقق اهداف و برنامه ها به سمت شهر جهانی حرکت کند.

خلیل رازه افزود:جهت تحقق این اهداف باید تمامی مسئولان محلی بخش و شهر همراه و همگام باشند و از تمامی ظرفیت ها استفاده بهینه کرد. 

رازه ابراز داشت:اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید از تمامی ابزارها جهت ارتقا و اعتلای شهر ملی حصیر و شناساندن پتانسیل های بالای حصیربافی و گردشگری آب پخش استفاده کرد.

وی افزود:ما در اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با تمام توان همراهی و همکاری خواهیم کرد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر از تلاش جهت احداث ساختمان دبیرخانه دائمی شهر ملی حصیربافی ایران خبر داد و گفت:در صورت اهدای زمین،احداث ساختمان دبیرخانه دائمی شهر ملی حصیربافی ایران را انجام خواهیم داد.

بخشدار آب پخش؛

فعالان صنایع دستی و حصیربافی آب پخش مورد حمایت ویژه قرار گیرند 

بخشدار آب پخش نیز در این نشست اظهار داشت:شهر آب پخش با دارا بودن نخلستانهای انبوه و نیروی انسانی زبردست در حوزه حصیربافی از دیرباز مورد توجه بوده است.

حمزه امین نژاد افزود:در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در زمینه بافت حصیر در شهر آب پخش فعال هستند و حتی تعدادی از این هنرمندان نشان ملی نیز کسب کرده اند. 

امین نژاد خواستار اهتمام بیشتر مسئولان ذیربط از فعالان حصیربافی آب پخش شد و افزود:حمایت همه جانبه و عملی از این افراد هنرمند باید انجام شود و تسهیلات  مناسب از سوی میراث فرهنگی جهت آموزش و فروش محصولات در اختیار این عزیزان قرار گیرد. 

رئیس میراث فرهنگی دشتستان؛

به ۳۰ نفر از بافندگان حصیر آب پخش تسهیلات کم بهره اختصاص یافته است/اهتمام ویژه به شهر ملی حصیربافی 

رئیس میراث فرهنگی دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت:همواره اعلام کرده ایم که از فعالان حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری شهرستان حمایت می کنیم و تا آنجائیکه ممکن بوده تلاش کرده ایم.

سیده خدیجه حسینی افزود:شهر آب پخش،شهر ملی حصیربافی ایران معرفی شده و باید جهت تحقق اهداف و برنامه های آن تلاش کنیم و اینجانب در شهرستان به سهم خود اهتمام ویژه خواهم داشت.

 

حسینی از اعطای تسهیلات بانکی کم بهره از محل تبصره ۱۶ به بافندگان صنایع دستی خبر داد و گفت:در شهر آب پخش نیز ۳۰ نفر از این تسهیلات بهره مند شدند. 

عضو شورای اسلامی شهر آب پخش؛

اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر به شهر ملی حصیربافی ایران اهتمام ویژ

 

ه داشته باشد 

اعظم صمصامی عضو شورای اسلامی شهر آب پخش با اعلام اینکه خواسته بحق فعالان عرصه حصیربافی آب پخش حمایت از آنان است ابراز داشت:این حمایت ها باید جنبه عملی بخود بگیرد و فقط شعار نباشد. 

صمصامی افزود:ما در شورای اسلامی شهر آب پخش از هرگونه برنامه ای که به تحقق اهداف و برنامه های شهر ملی حصیربافی کمک می کند حمایت خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد:شورای اسلامی شهر با هر لایحه ای که از سوی شهرداری در رابطه با ارتقای شهر ملی حصیربافی ایران و انشالله در آینده شهر جهانی حصیربافی باشد موافقت خواهد کرد. 

عضو شورای اسلامی شهر آب پخش؛

ساخت و تجهیز دبیرخانه شهر ملی حصیربافی ایران مورد توجه قرار گیرد 

جلیل رضایی عضو شورای شهر آب پخش خواستار احداث ساختمان دبیرخانه دائمی شهر ملی حصیربافی ایران و تجهیز آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی شد. 

رضایی افزود:البته از طرف شورا و شهرداری مکانی بدین منظور آماده شده ولی کافی نیست و باید ساختمانی مجزا با امکانات لازم داشته باشد 

عضو شورای شهر آب پخش؛

حامی هنرمندان شهر آب پخش هستیم 

اسفندیار عباسی عضو شورای شهر آب پخش نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر آب پخش در همه زمینه ها دارای استعدادهای فراوانی است ابراز داشت:در حوزه صنایع دستی نیز هنرمندان ارزشمندی در شهر آب پخش وجود دارد که نیازمند حمایت هستند و ما در شورای اسلامی شهر از آنها حمایت خواهیم کرد. 

لازم به ذکر است در  ابتدای این نشست،آقایان زکی،پیخسته و قاسمی پور و خانم ها بازیار،مقتدر فرد و جان امیری از مصائب و مشکلات حوزه حصیربافی و صنایع دستی سخن گفتند


























کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری ابپخش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار