نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 آبان 1401 - 08:20

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل در شرایط کنونی مبارزه با تهدیدات جدید و نوین است که می‌توان به تهدیدات زیستی، سایبری و اقتصادی اشاره کرد.

نوای جنوب:اکبر پورات در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و شناسایی آن به عنوان یکی از ابعاد دفاع از کشور، تاسیسات، مراکز و متخصصین مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران بیدار است و تا پای جان در کنار مردم خواهیم بود و از امنیت استان و کشور دفاع خواهیم کرد، افزود: یکی از تهدیدات اساسی دشمن از منظر پدافند غیرعامل در دهه اخیر، تهدیدات اقتصادی و امنیتی بوده است، که در ابعاد اقتصادی با تحریم‌های ظالمانه که توسط دشمنان در حال انجام است بهترین راه مقابله اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و اهمیت و حمایت از تولیدات ملی است.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار زیرساخت‌های حیاتی و مهم در استان بوشهر، توجه به پدافند غیرعامل یکی از ضروریات است که در این زمینه اقدامات ارزشمندی نظیر دیوار حفاظتی پارس جنوبی و پایش تصویری در دست اجرا است.

پورات اظهار کرد: مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل در شرایط کنونی مبارزه با تهدیدات جدید و نوین است که می‌توان به تهدیدات زیستی، سایبری و اقتصادی اشاره کرد و پدافند شیمیایی، تهدیدات بیوتروریسم از جمله تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل است که برای مقابله با این تهدیدات برنامه داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: به هر حال مهمترین فلسفه شکل‌گیری پدافند غیرعامل بالا بردت تاب آوری مردم و به حداقل رساندن آسیب‌ها است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پدافند  گفت: پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه، نه برای یک مقطع خاص، این اصل مستمر و همیشگی است.

پورات رعایت قوانین و مقررات پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی برای کشور دارد که حلاوت آن در زمان بروز شرایط اضطراری حس می‌شود، بیان کرد: هرگونه توسعه در زیرساخت‌ها باید متناسب با قوانین پدافند غیرعامل باشد و پدافند غیرعامل از مباحث کلیدی و حیاتی کشور است، لذا باید هر لحظه آمادگی برای برخورد با تهدیدات را داشته باشیم و دستگاه‌های اجرایی استان نیز به این موضوعات به صورت ویژه بپردازند.

در همین راستا شورای پدافند غیرعامل استان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید نمودند و با توضیحات رییس نیروگاه از آخرین تحولات و ظرفیت‌های پدافند غیرعامل این نیروگاه مطلع شدند.




















کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پورات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار