نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1401 - 16:10

نوای جنوب: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای پایان این هفته نسبت به افزایش دما تا آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد و وقوع گرد و غبار در این استان هشدار داده می‌شود.

نوای جنوب:پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: با تشدید دما در استان بوشهر پیش‌بینی شده دما در برخی نقاط از شهرستان های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و دیر به ۵۰ درجه و حتی فراتر از آن برسد.

وی بیان کرد: با این شرایط نسبت به گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در استان بوشهر هشدار داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این راستا توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت صرفه جویی در مصرف آب و برق و جلوگیری از گرمازدگی انجام گیرد.

وی یادآور شد: از ظهر روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده نیز  در برخی ساعت‌ها با وزش باد شدید شمال غربی برای نقاط مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای  پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: باتوجه به وزش باد شدید انتظار می‌رود تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات شهری و ساحلی، حفاظت از سازه‌های موقت و اجتناب از ترددهای دریایی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به وقوع گرد و غبار مراقبت از محصولات کشاورزی آسیب پذیر از وزش باد و گرد و خاک، خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و خاک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
هواشناسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار