نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 دي 1400 - 09:11

نوای جنوب:رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۸ درصد از کلاهبرداری‌های اینترنتی در بستر سایت دیوار، صفحه‌های اینستاگرامی و تلگرام رخ داده است.

نوای جنوب:رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۸ درصد از کلاهبرداری‌های اینترنتی در بستر سایت دیوار، صفحه‌های اینستاگرامی و تلگرام رخ داده است.

سه بستر عمده کلاهبرداری‌های اینترنتی در بوشهر اعلام شد

  سرهنگ مهدی قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۵۱ درصد از کلاهبرداری‌های رایانه‌ای سال جاری با موضوع‌هایی از جمله خرید خودرو، اجاره منزل و خرید امتیاز تسهیلات بانکی و در بستر سایت دیوار و در حدود ۲۵ درصد دیگر نیز با موضوع‌هایی نظیر خرید و فروش پوشاک و البسه، کیف و کفش در بستر صفحه‌های اینستاگرامی فیک و نامعتبر اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: خریدهای نامطمئن از کانال‌های تلگرامی نیز در حدود ۱۲ درصد از موضوع‌ پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی تشکیل شده در پلیس فتا استان در ۹ ماهه سال جاری را به خود اختصاص داده است. 

قاسمی ادامه داد: با وجود آگاه‌سازی عمومی صورت پذیرفته به دلیل سهل‌انگاری کاربران و توجه نکردن به توصیه‌های ایمنی و پیشگیرانه کلاهبرداری اینترنتی در نه ماهه امسال ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۵۴ درصد از مجموع جرایم سایبری به‌ وقوع پیوسته در سطح استان شامل کلاهبرداری اینترنتی بود که با تلاش مجموع پلیس فتا استان میزان کشف آن در مقایسه با سال قبل رشد ۳۶ درصدی داشته است.

رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در سال جاری اقدام‌های شایسته‌ای اعم از متلاشی کردن چندین باند کلاهبرداری یا دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای توسط پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها صورت پذیرفته است.

وی افزود: با این حال موثرترین و مطلوب‌ترین اقدام، پیشگیری از شکل‌گیری از جرایم بوده که امید است با دقت نظر و توجه بیشتر کاربران به توصیه‌های ایمنی و هشداری پلیس فتا، شاهد کاهش آسیب‌پذیری در این موضوع‌های مجرمانه باشیم.

قاسمی از هم‌استانی‌ها درخواست کرد تا قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، جهت استفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیwww.cyberpolice.ir مراجعه و از محتویات آموزشی بارگزاری شده اطلاع حاصل کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
فتا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار