نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 دي 1400 - 18:01

نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه‌سازان و مدرسه‌یاران یکی از ارکان مهم و بال توسعه آموزش و پرورش هستند که نقش مهمی در تحقق اهداف دستگاه تعلیم و تربیت بر عهده دارند.





نوای جنوب:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه‌سازان و مدرسه‌یاران یکی از ارکان مهم و بال توسعه آموزش و پرورش هستند که نقش مهمی در تحقق اهداف دستگاه تعلیم و تربیت بر عهده دارند.

 

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی در نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مدرسه‌سازی که دارفانی را وداع گفته‌اند، اظهار کرد: خدمات ارزنده این عزیزان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ترویج علم و دانش، باقیات الصالحات ارزشمندی برای آنها است.

 

وی ادامه داد: مدرسه‌سازی پدیده فرهنگی و اجتماعی ارزشمندی است که به برکت رویکردهای ارزشی انقلاب سلامی شکل گرفت و همچنان استمرار دارد.

 

موحدی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر افزود: باید با تبلیغ و ترویج این طرح خوب، زمینه مشارکت سرمایه‌های اندک در کنار خیرین مدرسه ساز را فراهم کنیم.

 

وی اظهار کرد: مدرسه‌یاری نباید به کمک‌های مادی محدود شود بلکه هر شخصی که بتواند خدمتی به مدرسه به عنوان کانون علم و دانش ارائه کند، مدرسه‌یار است.

 

موحدی با اشاره به برگزاری همایش حامیان مدرسه در سال 94 خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، در همایش استانی در اردیبهشت سال 1401 تجلیل می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد تشکیلات مسنجم برای فعالیت‌های اجتماعی ضروری است، تاکید کرد: در راستای انسجام بخشی به فعالیت‌های خیرخواهانه و شناسایی خیرین مدرسه ساز و مدرسه‌یار، تلاش می‌کنیم تا انجمن‌ خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در همه شهرستان‌ها و مناطق استان تشکیل شود.

 

وی تاکید کرد: همه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق موظف هستند تا موانع مشارکت خیرین را در مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری برطرف کنند.

 

موحدی عنوان کرد: مرکز استان نسبت به بقیه شهرستان‌ها و مناطق نیاز بیشتری به نوسازی و یا ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی جدید دارد که این مهم باید مورد توجه خیرین قرار گیرد.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از خدمات ارائه شده توسط صنعت نفت گفت: مجموعه نفت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود مشارکت خوبی در پروژه مدرسه سازی داشته است که جای تقدیر دارد اما انتظار داریم که در حوزه مدرسه یاری و تامین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مدارس نیز همکاری بیشتری داشته باشد.

 

همچنین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر در این نشست گفت: حدود 40 درصد از مدارس استان توسط خیران ساخته شده است.

 

احمد مرادی افزود: تعهد خیرین مدرسه ساز در سال گذشته 50 میلیارد تومان بود اما 74 میلیارد و 500 تومان از طرف خیرین برای ساخت مدارس اهدا شد.

 

وی عنوان کرد: همچنبن تعهد این انجمن در سال جاری 80 میلیارد تومان است که تا کنون 86 میلیارد تومان محقق شده است.

 

مرادی با اشاره به اجرای پویش خیرین مدرسه ساز مقیم سایر کشورها در سال جاری تاکید کرد: شناسایی و تشویق خیرین بوشهری‌ مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس برای مشارکت در مدرسه‌سازی مهم و ضروری است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
موحدی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار