نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 آبان 1400 - 14:25

نوای جنوب:جلسه فوق‌العاده دوشنبه شب شورای اسلامی شهر گناوه به علت حضورنیافتن سه نفر از مجموع هفت عضو آن و به حدنصاب نرسیدن شمار قانونی لازم اعضا برای نشست، تشکیل نشد.

نوای جنوب:جلسه فوق‌العاده دوشنبه شب شورای اسلامی شهر گناوه به علت حضورنیافتن سه نفر از مجموع هفت عضو آن و به حدنصاب نرسیدن شمار قانونی لازم اعضا برای نشست، تشکیل نشد.در این جلسه که خبرنگاران نیز حضورداشتند، قرار بود در باره تعیین تکلیف وضعیت شهردار منتخب شهر گناوه که مطالبه و خواسته مردم این شهر است، تصمیم گیری شود که به علت حضور نیافتن سه عضو شورا رسمیت پیدا نکرد و چهار عضو شرکت کننده از غیبت دیگر اعضا به رغم دعوت از آنها، گلایه‌ کردند.

جلسه فوق‌العاده شورای شهر گناوه تشکیل نشد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه در این جلسه گفت: در یک هفته اخیر چهار عضو شورا برای برگزاری نشست فوق العاده سه بار از رئیس شورا در نامه ای درخواست کردند اما به همراه ۲ عضو دیگر حضور نیافتند.

علیرضا بهزادی افزود: دلیل شرکت نکردن آنها در این نشست انتظار آنان برای صدور حکم شهردار منتخب بوده است و قول داده بودند که در نشست فوق العاده روز شنبه هفته جاری شورا حضور  یابند اما نه تنها در این جلسه بلکه دیگر جلسات دوفوریتی شرکت نکردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صلاحیت شهردار منتخب توسط وزارت کشور تایید نشده بود باید طبق قانون در صحن شورا با تمامی اعضا بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری شود.

بهزادی گفت: باتوجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم و پروژه های  شهرداری راکد و متوقف شده است باید هرچه سریع تر وضعیت شهردار مشخص شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گناوه اظهارداشت: این سئوال برای این چهار عضو شورا وجود دارد که به چه دلیل به درخواست ما برای تشکیل جلسه شورا اهمیت داده نمی شود.

حجت الاسلام مهراب خادمی پور افزود: تعیین و تکلیف شهردار از دغدغه و مطالبه شهروندان است و ما به عنوان نمایندگان مردم باید پاسخگوی آنها باشیم.

وی گفت: یکی از شعارهای نامزدهای راه یافته به شورا، صداقت و شفافیت بوده است و باید بدون حاشیه، پایبند به حقوق عامه برای توسعه شهر گام برداریم.

وی ادامه داد: اتحاد وهمدلی بین اعضای شورا نقش موثری در پیشرفت و توسعه شهر دارد و انتظار دارم همه اعضا در این زمینه همت و اهتمام ورزند.

ساناز مرادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گناوه گفت: چهار عضو شورای شرکت کننده در این نشست درخواست جلسه دوفوریتی از رئیس شورا کرده بودند و ایشان مکلف به حضور در جلسه بوده است اما به همراه دو عضو دیگر شرکت نکردند.

وی افزود: اقدام رئیس شورا در قبال برگزار نشدن جلسه جای سئوال و ابهام دارد و باید برای ما توضیح دهد.

این عضو شورای گناوه بیان کرد: شورا جدا از بحث تعیین و تکلیف شهردار منتخب، بخاطر وجود پرونده ها و دیگر امور نیاز به برگزاری نشست دارد.

مرادی ادامه داد: از ابتدای شروع بکار در شورای ششم اصرار زیادی داشتم که برای  شفافیت در کار شورا جلسه علنی باحضور همه خبرنگاران برگزار شود.

وی افزود: خبرنگاران جایگاه والایی در بین عموم مردم دارند و در در هنگام قلم زدن بدون جانبداری از شخص و گروهی اطلاع رسانی به مردم کنند.

هادی خالقی مقدم دیگر عضو شورای ششم گناوه گفت: اعضای شورا باید در جریان نامه نگاری‌های صورت گرفته در ارتباط با تعیین و تکلیف شهردار منتخب قرار گیرند ولی این چنین کاری توسط رئیس شورا صورت نگرفته و ما را نامحرم دانسته است.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه صلاحیت شهردار منتخب توسط وزارت کشور تایید نشده باید رئیس شورا در صحن شورا این موضوع را مطرح کند تا اقدام های دیگر صورت گیرد.، اما به رغم درخواست چهار عضو این مهم انجام نشد.

شورای اسلامی شهر گناوه در نشستی جواد رستمی را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کرد که تاکنون حکم او به عنوان شهردار صادر نشده است. 

شورای اسلامی شهر گناوه دارای هفت عضو اصلی و پنج  عضو علی البدل است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای گناوه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار