نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 تير 1400 - 16:40

نوای جنوب:شماری از اعضای شورای اسلامی شهر گناوه روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران خواستار شفاف‌سازی عملکرد شهردرای این بندر از سوی شهردار شدند.

نوای جنوب:در نشستی که باحضور رئیس و سه عضو شورای اسلامی شهر گناوه و  خبرنگاران این شهرستان برگزار شد، آنان خواستار پاسخ شفاف شهردار به نامه نگاری‌های انجام شده توسط شو را با شهرداری، شدند.

شورای شهر گناوه: عملکرد شهرداری این بندر شفاف‌سازی شود

در این نشست که قرار بود با حضور همه اعضای شورا و شهردار گناوه بصورت رسمی و در حضور خبرنگاران برگزار شود، سه تن از اعضای شورا و شهردار حضور نیافتند به همین دلیل این جلسه از حالت رسمی خارج  و به پرسش و پاسخ خبرنگاران و اعضای شرکت کننده شورا منتهی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه با گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیارها گفت: این روز فرصت مناسبی بود که به سئوالات و ابهاماتی که در بین افکار عمومی در زمینه عملکرد مدیریت شهرداری وجود دارد توسط خبرنگاران که وجدان بیدار جامعه هستند ، مطرح شود و شهردار به صورت شفاف پاسخ دهد.

روح الله ملک زاده افزود: باوجود اینکه برای  برگزاری این نشست اطلاع رسانی قبلی شده بود سه عضور شورا حضور نیافتند و شهردار نیز به رغم دعوت نامه رسمی شرکت نکرد.

وی اظهارداشت: یکی از خواسته های این شورا از شهرداری شفاف سازی مالی بوده است که بارها درخواست شده اما پاسخی ارایه نمی‌شود تا به مردم اطلاع رسانی کنیم.

ملک زاده گفت: برنامه های این شورا ارایه گزارش و بیلان کار شهرداری هر ۶ ماه یک بار به مردم است که بارها بصورت مکتوب درخواست شده است تا با هماهنگی شهردار به مردم اطلاع رسانی شود اما  به رغم ارایه چندین نامه به شهردار برای ارایه عملکرد مالی و عمران شهری تاکنون پاسخی نداده است.

وی ادامه داد: شورا  در این باره  از اسفندماه پارسال تاکنون هفت نامه به شهرداری برای ارایه عملکرد مالی و میزان بدهی و پروژه ها و سایر کارها ارایه کرده است تا در اسرع وقت اعلام کند ولی جوابی دریافت نکرده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه در باره میزان بدهی شهرداری گفت: قبل از انتخابات در فضای مجازی بدهی شهرداری ۲۰ میلیاردتومان اعلام شد اما با چندین پیمانکار که صحبت کردیم و جمع بندی هم صورت گرفته، این میزان بیشتر است.

وی ادامه داد: یک سرمایه گذار که از ورزشکاران نامی شهرستان است تمامی مجوزها را از ادارات برای احداث پلاژ گرفته است و به رغم اینکه  مصوبه شورای شهر هم داشته است، اما شهرداری آن را به ایشان نداد و  به شخص دیگری واگذار کرده است.

                                                                                                                    شورای شهر گناوه: عملکرد شهرداری این بندر شفاف‌سازی شود

وی گفت: پلاژ کنونی  بانوان که دردست ساخت است  مسائل فنی و دیگر جوانب از جمله اشرافیت ساختمان‌های مسکونی روی آن  رعایت نشده است و مکان مناسبی برای اجرای آن نیست و باید انتهای خیابان ساحلی اجرا می‌شد.

ملک زاده در باره پروژه احداث کمپینگ شهرداری در خیابان ساحلی افزود: این پروژه بدون مجوز و مصوبه شورا اجرایی شده است و به رغم اینکه بارها به صورت مکتوب خواسته شده تا متوقف شود اما نشد.

وی بیان کرد: می‌توانستیم یک زنجیره انسانی برای ممانعت از اجرای این پروژه تشکیل دهیم اما بخاطر اینکه شهر وارد تنش نشود، انجام ندادیم.

ملک زاده  اضافه کرد: شورا طرح‌هایی برای همه محلات بویژه مناطق کم برخوردار بامحوریت عدالت عمرانی در اولویت قرار داده است اما توسط شهرداری اجرایی نشده است و کار فقط در مناطق خاص انجام گرفت.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: شورا هیچ اطلاعی در مورد واگذاری‌ها و مزایده‌ها در کمپ گردشگری خلیج‌فارس و برخی دیگر پروژه های اجرایی شهرداری  نداشته و برخی از آنها بدون مصوبه اجرا شده است.

خسرو حسینی افزود: یکی از سئوالاتی که افکار عمومی از ما می‌پرسیدند نحوه واگذاری‌ها در کمپینگ خلیج‌فارس بود و ما نمی‌دانستیم چه جواب بدهیم.

وی اظهارداشت: به رغم اینکه  یکی از مطرح‌کنندگان شهردار کنونی برای انتخاب ایشان در مدیریت شهری شهرداری بودم،  اما از برخورد و رفتار ایشان در قبال شهروندان گله مندیم زیرا  هر موقع به شهرداری مراجعه می‌کنند، حضور ندارد.

حسینی ادامه داد: شهروندان از رفتار نامناسب شهردار گلایه داشته‌اند و در این زمینه حتی  شهروندانی ازجمله خانواده شهدا که مصوبه شورا را داشتند، نامه آنها را پاره کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: ما منکر کارهای عمرانی شهردار نیستیم، اما هرگونه کارعمرانی و اقدامی قرار است توسط شهرداری در سطح شهر صورت گیرد باید مصوبه داشته باشد به شورا  پاسخ دهد تا به افکار عمومی جواب دهیم.

وی افزود: یکی از سئوالات مهم  که شهروندان از شورا دارند ، درباره نحوه ه واگذاری کمپینگ گردشگری در خیابان ساحلی بود که ما  اطلاعی نداشتیم و در این زمینه شهردار را دعوت کرده بودیم تا پاسخ دهد اما حضور نیافت.

وی بیان کرد: تخریب بازارچه روبروی تالار هنر نیز بدون مصوبه شورا توسط شهرداری صورت گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: باتوجه به اینکه محل ساختمان فعلی شورا برای مراجعه کنندگان سالمند و معلول و مریض نامناسب است ، مصوبه ای جهت نصب آسانسور گذرانده شد که توسط شهرداری پاسخی داده نشد.

حسینی با اشاره به اینکه در واحد شهرسازی شهرداری تخلفات در ساخت و سازها با مجوز صورت گرفته است، گفت: رعایت نکردن تراکم سازی و مجوز احداث ساختمان چهار طبقه در کوچه ها از عمده تخلفات واحد شهرسازی شهرداری است.

وی ادامه داد: واحد شهرسازی شهرداری طبق قوانین باید در کوچه شش متری صدور مجوز ۲ طبقه و در خیابان ها طبقه صادر کند اما این امر مهم رعایت نشده و بیش از این حد صادر کرده که تخلف محسوب می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه افزود: در یک مورد ساخت و ساز در محله نوروزآباد، بنایی  در هفت طبقه احداث شده که بر خانه همسایه همجوار خسارت و شکاف زیادی بر ساختمان آن وارد کرده است و به رغم شکایات و بازدیدهای مکرر خواستار تعطیلی آن توسط شهرداری شدیم ولی ساخت آن ادامه یافت.

حسینی بیان کرد: نظارت دقیقی در آسفالت کوچه‌ها و معابر از جمله در خیابان امام حسین (ع) و حرم به حرم صورت نگرفته است و حتی بر اثر  فشار افکار عمومی و مردم در مورد کیفیت آسفالت آن منطقه ، کارخانه قیر عوض شد اما مجدد کیفیت پایین بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناوه افزود:  تا الان که سکوت کردیم بخاطر تقاضای‌ مردم و جلوگیری از خلل در کارهای عمرانی بوده است ، اما باید شهرداری  به صورت شفاف از عملکردها و تخلفاتی که انجام داده است، جوابگو باشد و به مردم اطلاع رسانی کند.

ماندنی عرب زاده، یکی از اعضای شرکت کننده در این نشست گفت: برای شفاف‌سازی و پاسخگویی به مردم در این نشست حضور یافته ایم.

وی افزود: این جلسه سیصد و یکمین نشست شورا است و فعالیت های صورت گرفته در مدت چهار سال  بی‌نظیر بوده است.

خبرنگار ایرنا برای اظهارنظر شهردار بندرگناوه در باره مطالب مطرح شده از سوی  رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به  شهرداری مراجعه کرد که همکاران ایشان ابراز کردند  که در ماموریت نظارت بر پروژه‌های عمران شهری است.

همچنین خبرنگار ایرنا چندین بار  با شهردار گناوه تماس تلفنی برقرار و پیامک داد  اما شهردار پاسخ  نداد.

این موضوع توسط خبرنگار ایرنا از طریق روابط عمومی شهرداری گناوه هم پیگیری شد که امرالله حاجب  اظهارداشت:  شهردار، تمرکز خود را روی اجرای پروژه‌های شهری گذاشته است و در فرصت مقتضی پاسخ خواهد داد.

شهر گناوه با جمعیت حدود ۸۰ هزارنفر مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای گناوه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار